29.04.2015 22:36 - Тунгуски метеорит
Автор: barin Категория: Новини

Последна промяна: 26.11.2015 18:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
          На 30 юни 1908 г.( 17.юни по действащия тогава Юлиянски календар- стар стил) на тунгуската тайга се взривява нещо много голямо. Взривът ио последвалата светлина се виждат много надалеч и се чуват в различни селища на територията на Русия.  Юни 1908 година, прекрасна сутрин. Едва 7 часът е, когато внезапно появила се ослепителна огнена топка се носи като мълния в небето в района на река Подкаменна Тунгуска. След няколко минути мощен взрив ще повали 80 милиона дървета и ще подкоси краката на хората, намиращи се на разстояние 50 километра от мястоито на взрива. От 1908 г. досега са изминали 107 години,но Тунгуския метеорит си оставан една от неразрешените загадки. Повече от век загадката не дава мира на учените. Появяват се най-различни теории какво се взриви в ранната сутрин на 30.юни над тунгуска река? Дали е обикновен метеорит или нещо друго.  Полетът на това необикновено небесно тяло бил съпроводен от звук, наподобяващ гърмотевица. Последвалият го взрив предизвикал разтърсване на земята, което се е усетило в периметър повече от милион квадратни километра - между реките Енисей, Лена и езерото  Байкал( най-дълбокото в света). От теориите и хипотезите, които съм чел ще разгледам най- вероятните според мен:
   - падане на метеорит
   - сблъсък с ледена комета
   - катастрофа на извънземен космически кораб
   - експеримент на Никола Тесла
   - микрооскопична черна дупка, привлечена от земята и изобщо от Слънчевата система
Ако се разгледа първата хипотеза се забелязват следните неща: след падането има повалени дървета на север, има и останали прави овъглени дървета, Няма голяма дупка,в която да е попаднал метеорита, няма отломки от метеорит. Усложненията при изследването произтичат от няколко особености: климатът в района на падането на метеорита е суров с отрицателни температури, сняг и мраз. Това затруднява търсенето и обследването на района. Близо до мястото, където пада Тунгуския метеорит  няма много населени места и инфраструктура. Първите изследвания започват около 20 години по-късно- към 1928 година. Експедицията е ръководена от Леодид Кулик.  Някои изследователи и учени си спомнят, че 20 години по-рано нещо се е случило над тайгата в сибирската част на Русия и решават да отидат. Двадесет години са твърде голям период, за да си спомнят добре хората в региона какво точно са видяли и да могат да го опишат, дори и да е било нещо съвсем необичайно. По-късно към 1937-1938 година отива друга експедиция.При нея за тридесет години не са останали много живи очевидци,които да помнят случилото се( през 1908 г. да са над 10-13 години). На мястото на падането на тялото не е открит кратер, кактопри падане на метеорит. Най-големия метеорит, паднал на Земята се намира в Намибия и тежи около 70 тона- много по-голям от Тунгуския. Изследванията показа ха, че взривът се настъпил на около 5-10 км над земната повърхност. При падане на метеорит голяма част от него изгаря в атмосферата. Ако се приема първата хипотеза- има много слаби места и трудно ще издържи. Много последствия не са по начин, по който трябва да изглеждат, но да не отписваме тази вероятност.Все пак изследванията започват много след
настъпването на събитието. Необичайно защо по-рано никой не се е сетил  да отиде на мястото- можеше да види други следи,които да наведат към тази хипотеза или съвсем друга.
     Втората хипотеза изглежда по-неясна и почти сигурно я отхвърлям. Като я разгледам се виждат много неясни неща и е трудно да си я представим. Тя е предложена от академик Василий Фесеников. Той дори открил веществени доказателства, като силикатни и магнитни топчета, но малко на брой и не били приети като доказателство сред научните среди.
Това пречи да се приеме неговата теза, тъй като според разчетите на сътрудниците от Института по физика взривната вълна би трябвало да остави голям брой отломъци при удар на комета с повърхността. Според друга версия Земята се е сблъскала с тяло с голяма кинетична енергия, но е имало ниска плътност. Това довело до бързото му разрушаване и изпаряване в резултат на рязко спиране в ниските плътни слоеве на атмосферата. Такова тяло би могло да е комета, съставена от замръзнала вода и газове във вид на "сняг". Същществуват такива комети в космоса. Кометите са космически тела с неправилна форма и траектория. Движат се не по постоянна орбита и еклиптика. Съществува вероятност комета с ледано ядро да се сближи и да бъде привлечена от Земята. През 1490 г. Пр. Хр. е имало една подобна комета, която е минала на минимално разстояние от Земята и е наблюдавана от населението на голяма площ. При такъв сблъсък има последващи атмосферни явлениа, каквито са се случили след преминаване на кометата през 1490 г. Пр.Хр. В тайгата няма как да се случи голям прилив или отлив, както и цунами, но би трябвало да се случат други явления.Поради късното изследване не може да се каже нищо за следващити 30 години, дали не е имало последствия. Знае се само за унищожените дървета. Радиацията в района ан Тунгуския метеорит не е завишена. Най-известният изследовател на Тунгуския метеорит Леонид Кулик умира през 1943 г., а всичките му опити да открие отломки не носят успех.
     Идваме до третата хипотеза. При условие, че се приеме съществуването на извънземни цивилизации на другите планети следва да се отбележи, че ще има такиива,които са в"Каменната епоха", но повечето ще са ни изпревалили неимоверно много.Ако се вземе само Слънчевата система, то планетите се образуват по реда, по който са отдалечени( първо Плутон, ако няма след нея някоя друга, още неотккрита, както твърдят астролозите) и накрая Меркурий. Животът първо се заражда в някаква форма на първата образувала се планета и започва да се усъвършенства. Планетите претърпяват картаклизми( избухването на свръхнова, Големия взрив, разрушаването на Фаетон и др.), връщат се назад в развитието си и ппродължават отново напред. На Земята иам ледникови епохи, връщанве на хората в пещерите, потопи и др. природни явления. За да достигне някакъв космически кораб до Земята животът на планетата, откъдето идват трябва да е на много по-високо равнища на развитие. Няма как по-примитивни от нас да дфойдат на Земята.Тази хипотерза може да се приема с доста условности и предположения, тъй кмато се знае, че навлизането в земната атмосфера може да стане само в тесен коридор от 2-3- градусов ъгъл спрямо земната орбита.  Вероятно идващите към Земята с някакъв космическио кораб не са заблудени и да не знаят тази особеност, както и подробни данни за нашата планета. Както всички технологии извънземните космически кораби не са съвършени и се повреждат. Пришълците сигурно са получили сериозна повреда, а това не е единствения случай( справка- Розуел и Зона 51). Те може би са се опитали да предпазят планетата и населението от сериозен сблъсък и масово измиране иу са се отклонили към слабо населения Сибир. В това има логика, още повече, че ако не искат да бъдат разкрити теренът е идеален за прикриване на каквито и да е следи и остатъци.
Версията, че през 1908 г. в Сибир се е взривил извънземен космически кораб, е измислена от писателя фантаст Александър Казанцев. Основанието е мощният въздушен взрив, според писателя приличащ много на  ядрените взривове  над Хирошима и Нагасаки. По-късните изследвания потвърждават резултатите от експедицията на Академията на науките на СССР( поне частично). Учените стигат до извода, че взривът наистина е бил във въздуха, но всичко останало е фантастика. Специалистите изучават медицински документи от онези години, разпитват лекари и местни жители от района на катастрофата, самите те изследват хората, но не откриват признаци на лъчева болест. А трябвало да има такива, ако се приеме версията за взрив на атомен кораб. Липсват и другите фактори на ядрения взрив.
      Напоследък се лансира масово четвъртата хипотеза. Знаем много неща за Никола Тесла- велик учен и изобретател, признат за най-големия ум на XX век.

Роден в Смилян, Австро-Унгария (днешна Хърватия), по произход Тесла е етнически сърбин, който впоследствие приема американско гражданство. Той често е описван като най-значимия учен и изобретател на модерната епоха, човекът, който „разпростря светлина върху лицето на Земята“. Известен е с много и различни революционни приноси в областта на електричеството и магнетизма в края на 19-ти и началото на 20-ти век. Патентите на Тесла и теоретичните му трудове се превръщат в основа на съвременните електрически системи за променлив ток, включително многофазните системи за електроразпределение и електрическият мотор за променлив ток. Привлича вниманието на обществото с доусъвършенстването на динамото и най-вече с патентованите от него принципи на захранване с променлив ток, използвани широко и днес. Открива електромагнитните вълни и техните свойства преди Хайнрих Херц и независимо от него, но предимно поради интереса му към свободната енергия, мерната единица за честота на електромагнитните вълни е наречена на името на Херц. Името на Тесла се използва за мерната единица за магнитно поле. За откритията си и от патентите си Никола Тесла получава значителни парични суми, но използва една голяма част от тях за експерименти. В последните години от живота си живее в хотелска стая номер 3327 в „Ню Йоркър хотел“ в Ню Йорк, почти забравен. ( според Wikipedia).

Тесла заедно с Айнщайн
и фон Нойман работят по такива проекти, като експериментите Филаделфия, Монтаук, Феникс. Те успяват да направят цял военен кораб на САЩ невидим и да го преместят от едно място на друго от другата страна на САЩ. Дори и са настоящото време това е чудо. Тесла е способен да предизвика такава катастрофа на безлюдна зона. Знае се за един негов експеримент, когата налива вода в резервоара на автомобил, поставя някакви добавки и изминава 155 км. със скорост около 100 км/ч. Аудиторията не може да повярва, обвинява го. че е шарлатанин и измамник. Никола Тесла обиден си прибира чертежите и листите със сметките и повече никой не ги вижда. Това не е единствения  негов, а и на други изобретатели опит,когато откритието не вижда бял свят. При такива и още други открития и работа защо да не е възможно Тунгуския метеорит да е експеримент на Никола Тесла. Ако е така сигурно едва ли някога ще научим какво се е взривило над Сибир през 1908 г.  Според още една версия Тесла се опитал да освети пътя на пътешественика Робърт Пири, който се отправил към Северния полюс с кучешки впряг, но се престарал с мощността.
         Петата хипотеза е интересна, но няма достатъчно материали, в които тя да се доказва убедително. В космоса съществуват черни дупки. Те са с различбни размери. Самото понятие" дупка" не е най-правилно,защото в пространството,както и в морето няма как да съществуват дупки. Измислено е, тъй като те привличат всичко наоколо с огромната си маса и гравитация. Черните дупки поглъщат светлината, трудно се забелязват, не може да се предскаже тяхното движение. Черните дупки са причинили някои глобални космически катастрофи на Слънчевата система. Може да съществуват микроскопични черни дупки и една такава да се е сближила на опасно близко разстояние до Земята. Ако е биланормално голяма черна дупка от Земята нищо нямаше да остане, затова мооже да е била само микроскопична черна дупка. Взривът е станал на 5-10 км над земната повърхност, защото ако беше станал на Земята при достигане на каквото и да е било до земната повърхност последствията щяха да са много по-тежки. Черната дупка е концентрация на антиматерия с огромна маса. Приотиворечиво е моето мнения дали е възможно да е черна дупка с много малки размери.Слънчевата система се пази от такова сближаване на опасна близост от силната притегателна сила на Слуънцето по отношение на останалите планети. Освен Слънцето посредата на Слънчевата система е Юпитер- планета гигант с много голяма маса, а ако накрая има още една такава- трудно ще пробие черна дупка до границите на Слънчевата система.
       През 2013 г. падна Челябинския метеорит.  При неговото падане имаше много пострадали от ударната вълна, счупените прозорци.
Челябинският метеоритен взрив е експлозия на метеорит над Челябинска област в Руската федерация, в ранните часове на 15 февруари 2013 година. Около 9:15 местно време в небето над Челябинска и Свердловска области е забелязан ярко светещ падащ обект, оставящ дълга следа от дим. Навлизането му в атмосферата е видяно още в Казахстан. Метеоритът пада от юг-югоизток, и се взривява в стратосферата над Челябинск, като осветява много ярко огромна площ. Минути по-късно ударна вълна разтърсва града и населените места в областта. Още няма ясна еднознчна теория какъв е този метеорит. Метеоритът беше с диаметър 19 метра и тегло около 10 хиляди тона, според бюлетина на Ройтерс и ИТАР-ТАСС. Той е навлязъл в земната атмосфера със скорост от 19 километра в секунда, което е по-бързо от изчисленото досега. Да не се окаже, че е нещо като Тунгуския. Все пак Челябинск е с население около 1 милион жители, а през 1957 е имало ядрена авария в района. Към момента няма никакви данни за това както всъщност се случи над Челябинск.

Следващ постинг