Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09 22:18 - Самолетната катастрофа през 1978 година
Автор: barin Категория: История   
Прочетен: 1633 Коментари: 20 Гласове:
52

Последна промяна: 15.09 22:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                     Самолетите са сложни технически съоръжения и управлението им изисква умения, бързина и съобразителност. Струва ми се доста трудно да се управлява самолет. От познати, с които съм беседвал зная, че има поне още един пилот и още няколко души екипаж. За нашите вертолети зная, че са необходими четирима, но при самолетите не е така. Трябва едновременно да се наблюдават много измервателни прибори. Затова често стават катастрофи. Над територията на България са ставали доста катастрофи, но наскоро се заинтересувах от една. През 1978 г. между врачанските села Габаре, Тлачене и Върбица се случва една самолетна катастрофа, която ме заинтересува. За нея преди години не се споменаваше и всичко беше потулено. Имало е и други случаи, когато се покрива информацията и истината. Аз често гледам по youtube предаванията по канала на Galka Power. Попаднах на тази мистериозна катастрофа. 
Неразгадани Мистерии: Катастрофата от 1978г. - YouTube
image
 

              Обикновено на повечето неща накрая водещата дава едно предполагаемо  обяснение, до голяма степен правдоподобно при опита ѝ да обясни загадките, за които говори. Например за Случая Дятлов дава до голяма степен обосновано обяснение:

image
 
               Може накрая да чуете една от многото версии какво се е случило в Северен Урал през февруари 1959 година.
                  " ДА СИ СПОМНИМ ЗА ФАТАЛНИЯ 16 МАРТ 1978 г. - НАЙ -ЧЕРНИЯТ ДЕН ОТ ИСТОРИЯТА НА БЪЛГАРСКАТА ХУДОЖЕСТВЕНА ГИМНАСТИКА На 16 март 1978 г. сте случва най-мистериозната катастрофа в родната гражданска авиация. По официални данни ТУ-134 с редовен полет София - Варшава се разбива в 13,52 ч. край врачанското село Тлачене. Загиват всичките 73 души на борда. По поречието на малката рекичка Бриша между селата Габаре, Тлачене и Върбица по обяд е тихо и спокойно. В 13:20 часа от Летище София излита Ту-134 със 7-членен екипаж и 66 пътници. Разбива се на 85 километра от София. Там намират смъртта си треньорката на националния отбор по художествена гимнастика Жулиета Шишманова, нейната помощничка Румяна Стефанова, гимнастичките Албена Петрова и Валентина Кирилова, пианистката на националките Снежана Михайлова и съдийката Севдалина Попова. Грациите заминават за турнир в Полша, а на самолета е трябвало да се качи и Илиана Раева. Настоящата председателка на федерацията по художествена гимнастика тогава е само на 15 години, но часове преди полета вдига висока температура - 40 градуса. И не заминава, а на нейно място викат резервата й Албена Петрова от Варна. Във фаталния аероплан пътува и полска правителствена делегация, водена от министъра на културата Йежи Вилхелми, брат на известния актьор Роман Вилхелми. Ударът в коритото на местната бара бил гибелен също и за юношеския отбор по футбол на България и юношеския отбор по баскетбол на Полша. Няколко години по-късно със средства на близки и роднини на загиналите близо до мястото на трагедията е изграден първият у нас паметник на жертвите на самолетна катастрофа. Това, което официално се знае, е, че самолетът ТУ-134 на БГА “Балкан” е покривал линия София - Варшава. В 13, 24 ч на 16 март в далечната 1978 г. командирът Христо Христов получил разрешение от контролната кула да издигне машината. Достигнал височина 4900 м и всичко било нормално. По въздушния коридор, някъде над с. Голяма Брестница, обаче самолетът внезапно взел западен курс и минути по-късно изчезнал от радара. В 13, 52 ч със скорост 850 км/ч се забил почти вертикално в скала в дере край Габаре. На борда си е имал 11,5 т керосин. Мистерия, неразгадана и до днес, а черната кутия на самолета не е открита....! Мъка и скръб за близките, трагедия и непрежалима загуба за всички, без време погубени човешки животи, млади таланти и доказани имена! ДЪЛБОК ПОКЛОН ПРЕД СВЕТЛАТА ИМ ПАМЕТ!"
Текстът е взет от официалната страница на Българската федерация по художествена гимнастика  На 16 март 1978 г. 66 пътници и 7-членен екипаж пътуват в самолета Ту-134 на БГА "Балкан" от София за Варшава. Сред тях са момичетата от отбора ни по художесствена гимнастика, треньорката Жулиета Шишманова, помощничката й Румяна Стефанова. На борда е и полска правителствена делегация, водена от министъра на културата Йежи Вилхелми.    Самолетът излита в 13:20 часа от летище София. Разбива се на 85 километра от София. Всички на борда загиват. За неизяснените обстоятелства около самолетната катастрофа се заговори след 10 ноември 1989 г., тъй като преди това в подобни случаи медиите публикуваха само кратки официални съобщения. Според разказите на местните хора не е правено кой знае колко сериозно разследване на причините за катастрофата, тъй като след трагедията хора от близките села са имали достъп до мястото на катастрофата.

Комисията, която прави разследването излиза със заключение, че самолетът се е взривил от авария в електрозахранването.

Във вакуума от липса на информация се появяват версии, някои от които звучат като фантастични разкази. Според една от тях съветските секретни служби отвлекли хората в самолета за опити с ядрени устройства. Според друга версия в дъното на катастрофата бил американски милиардер. Има и хипотези за терористичен акт със заложена бомба.
                Какво може да се е случило над врачанскитер села?
       - дали е имало отвличане на самолета? Едва ли, защото похитителите щяха да искат откуп и да се чуе по света. 
       - някой нарочно да е искал да ликвидира спортистите? Защо точно българските и полските, които едва ли са заплаха за постигане на целите- повече медали на спортни състезания.
        - да е било изпробвано някакво ново оръжие върху хора? В такъв случай по-късно също е можело да има подобни сценарии срещу хора, които по някаква причина е трябвало да бъдат ликвидирани. Кой би го използвал? Американците през 1978 г. не са имали достъп до българското въздушно мпространство. Руснаците мразят поляците по историески причини, но е можело да го използват срещу някоя западна дъържава, ако са имали възможност. Китай тогава не е това, което е сега, а трерта страна, споспобна да разработи подобно неизвестно оръжие, да го опази в тайна и да го приложи не би могла. Този вариант със сигурност отпада.
         -  някаква авария в електричеството, каквато е официалната версия на комисията, но все някой от управлението щеше да сигнализира. Пилотите винаги държат постоянна връзка с диспечерите и ръководителите на въздушното движение.
         - последствията изглежда хвърлят друга светлина и изключват много от хипотезите. 
           - друг въздухопласвателен апарат да е попречил? Наблюдавал съм най-=голямото провеждано досега авиошоу- на летището Сарафово през 1995 г. Преди няколко дена ходих до музея на авиацията и си припомних по снимките и надписите за него. От музея не ми дадоха някакво обяснение за катастрофата, защото  твърда категорична версия как е станала няма.
           - повишена рфадиация в района не е измерена.
           - остана да има извънземна намеса, както често се прави в подобни случаи. Преди години се казваше"Божествена намеса" и случилото се приемаше за чудо.

             В катастрофата загива треньорката по художествена гимнастика Жулиета Шишманова. На нейно име се провежда турнир по художествена гимнастика. 
image
 
  Надписи върху лявата страна на паметника:

  Р. БОБЧЕВА, Д. ИВАНОВ, ИВ. ИВАНОВ, Н. ЛАЛОВА, АЛ. ХРИСТОВ, Н. КОЦЕВА, В. КРЪСТЕВА, В. БОБЕВА, Й. КОСТОВА, ИВ. ПЕТРОВ, Н. ЦАКОС, Г. ХИТРОВ, Т. НЕНОВ, В. КАРАМЕЛСКИ, А. КАРАМЕЛСКА, СТ. ЗАДГОРСКИ, Н. ЗАДГОРСКА, ЕМ. ТОПАЛОВА, Р. СТЕФАНОВА, ЖУЛИЕТА ШИШМАНОВА, СНЕЖАНА ВЪРБАНОВА, М. ИВАНОВ, КР. ГЕОРГИЕВ, В. КИРИЛОВА, АЛ. ПЕТРОВА, С. ПОПОВА И Г. ДИМИТРОВ.   Надписи върху дясната страна на паметника:   J. WILHELMI, J. TABOR, M. SAMET – NIECIKOWSKA, M. KOLASA, T. LECH, CZ. DAWIDCZUK, T. WLODARCZYK, W. STACHOWIAK, L. BATKIEWICZ, M. SKALIK, J. PYRZAK, T. SZTYK, W. GELO, J. ZDANIUK, M. ZURAWSKI, R. BUDKA, F. PISZCZ, W. PISZCZ, H. LUL, L. KOWALCZYK, D. KOTOWSKA, D. EINBERG, K. ORDINSKA, D. SZKORUPA, J. ZAKOSCIELNA, M. KAZMIERCZAK, K. DAIEWSKI, T. WENETIS, W. STASIAK, S. SLAWSKA, S. DUDEK, W. NADZEIAREK, K. OTOCKI, K. SOLICH, A. SIMAN, J. NIGHTINGALE.image    
 За неизяснените обстоятелства около самолетната катастрофа се заговори след 10 ноември 1989 г., тъй като преди това в подобни случаи медиите публикуваха само кратки официални съобщения. Според разказите на местните хора не е правено кой знае колко сериозно разследване на причините за катастрофата, тъй като след трагедията хора от близките села са имали достъп до мястото на катастрофата.

Комисията, която прави разследването излиза със заключение, че самолетът се е взривил от авария в електрозахранването.

              Във вакуума от липса на информация се появяват версии, някои от които звучат като фантастични разкази. Според една от тях съветските секретни служби отвлекли хората в самолета за опити с ядрени устройства. Според друга версия в дъното на катастрофата бил американски милиардер. Има и хипотези за терористичен акт със заложена бомба.
Катастрофата се случва по поречието на малката рекичка Бриша между селата Габаре, Тлачене и Върбица по обяд е тихо и спокойно. В 13:20 часа от Летище София излита Ту-134 със 7-членен екипаж и 66 пътници. Разбива се на 85 километра от София.
Известна е и версията, че хората са отвлечени за секретни опити

Мръсната поръчка уж била организирана от американския милиардер Арманд Хамър. Самолетът бил запратен на полигон на остров Муруроа в Тихия океан за провеждане на опити с ядрени устройства и пасажерите били подложени на облъчвания с високи дози радиация. А за заблуда над врачанските села Габаре и Тлачене бил взривен друг самолет.

Дни след катастрофата радисти от брегова морска база до Варна получили шифрована радиограма: “Ние сме живи, с побелели коси и зелени пагони” Побелеи коси означава състаряване, зелени пагони- някаква униформа. Баба Ванга е казала, че са жиови, заобиколени от вода, със сигурност остров, достатъчно отдалечен. 

Списък на самолетните катастрофи в България:
08 септември 2012 г. Двама души пострадаха при инцидент с малък едномоторен самолет на летището в Шумен. Пристигналите на място полицаи и пожарникари установили, че самолетът е излетял с четирима пътници, след като получил разрешение от диспечерите на летище Варна.
Малко след като се отделила от асфалта, машината изгубила мощност. При опит за приземяване самолетът се разбил. Техническа експертиза ще установи защо самолетът е паднал, след като достигнал височина около 10 метра.

24 август 2011 г. - При опит за кацане на летище Приморско катастрофира самолет, чешко производство от типа SR22. При удара машината се запалва, а хората в нея загиват.

30 август 2008 г. - Самолет на чартърната авиокомпания "Би ейч еър" се сблъсква с ято гларуси при излитане от полоса "04" на височина 2-3 метра. Вследствие на инцидента машината получава повреди в двата двигателя и в дясното полукрило. Самолетът каца аварийно.

14 май 2008 г. - Около 15.15 часа в района на село Тополи, област Варна, катастрофира селскостопански самолет LZ 3105, извършващ химическа работа, Самолетът се удря в жици за високо напрежение. Пилотът на машината загива на място.

30 януари 2008 г. - След излитането от летището в Лажес, Азорски острови, самолет Ту-154 М LZBTZ на правителствения "Авиоотряд 28", с който президентът Георги Първанов и водената от него делегация пътува за официално посещение в Мексико, претърпява техническа повреда, което налага повторното му кацане в Лажес. Самолетът кръжи три часа и половина над Атлантическия океан, за да изразходва част от горивото и каца успешно въпреки силния вятър и повредата. Щети и пострадали няма.

11 април 2006 г. - По време на полет за пръскане на селскостопански площи с препарати по договор със земеделски кооперации от района самолет на селскостопанската авиация катастрофира край с. Козловец, община Свищов. Загива 42-годишният пилот Евгени Панайотов от Горна Оряховица и 23-годишният Атанас Ганев от с. Козловец, който пътувал в самолета.

11 април 2006 г. - Едноместен самолет "Авиатика" се разбива в землището на новозагорското село Пет могили. 49-годишният пилот Динко М. от Стара Загора загива.

2 юли 2004 г. - Ултралек двуместен самолет LZ - BARVOAT, тип "P92S" /"Р92EHO"/, пада на 300 м западно от летището в Долна баня. Пилотът на машината умира на място. Самолетът, собственост на загиналия Дамян Балабанов, е изпълнявал тренировъчен полет.

16 май 2003 г. - В района на Панагюрище по време на тренировъчен полет загива майор Анатолий Тодоров Полянков. Майор Полянков е изпълнявал полет на малка височина със самолет МиГ- 21 БИС, излетял от Трета авиобаза Граф Игнатиево.

22 ноември 1952 г. - Самолет Ли-2 с 26 пътници на борда и 4 души екипаж, летящ по линията София-Горна Оряховица-Варна, катастрофира при връх Вежен. Загиват всички пътници.

4 ноември 2001 г. - Самолет на АК "Балкан" "Ан 24" по маршрут Атина - София претърпява инцидент - при излитането колесникът е прибран преждевременно, самолетът се накланя назад и опашката му опира в полосата. Задействал се противопожарният датчик.

31 август 2001 г. - Край с. Доброславци, Софийско, след инцидент при техническо обслужване на самолет МИГ - 23 загива един старшина, а друг капитан е с наранявания и е настанен без опасност за живота във ВМА.

7 август 2001 г. - При излитане в района на Долна баня катастрофира учебен двумоторен самолет. Загиват инструкторът и пилотът - 53-годишният Петър Тихомиров Петров и 34-годишният Христо Петров Стайков.

14 декември 2000 г. - На летището в Атина, Гърция, влекач удря дясното крило на президентския самолет "Ту-154" и нанася сериозна повреда. Президентът се завръща в България с друг самолет.

15 август 2000 г. - Български товарен самолет Ан 12, на авиокомпания "ИНТЕРТРАНС ЕР" катастрофира в ДР Конго. При кацане на летището в Кисангани машината излиза от пистата. Жертви няма.

28 април 2000 г. - Самолет на врачанската фирма "Балкан агроавиация" се разбива край с. Мърчево, Монтанско. 47-годишният пилот Иван Александров е тежко ранен.

2 юни 1999 г. - Военен самолет Миг-21 се разбива в землището на с. Драгомир, Пловдивско. Загиват пилотите капитан Георги Богданов Русев и старши лейтенант Сашо Димитров Николов.

4 февруари 1998 г. - Самолет на "Ер София" катастрофира при Азорските острови. Загиват 7-те членове на екипажа.

2 август 1988 г. - В 17, 29 ч. самолет Як-40 на БГА при излитане от София за Варна се разбива в коритото на река Искър. Загиват 27 пътници, ранените са 10.

10 януари 1984 г. - Край софийското село Кривина при кацане катастрофира самолет Ту-134 на авиокомпания "Балкан". Загиват всичките пътници и екипажът на самолета (50 души).

16 март 1978 г. - При катастрофа на самолет на БГА "Балкан" ТУ-134 по редовен полет София -Варшава, край врачанските села Тлачене и Габаре загиват 73 души - 27 българи, 39 поляци и 7-членен екипаж. Загива и треньорката по художествена гимнастика Жулиета Шишманова, помощничката й Румяна Стефанова и момичетата от отбора.

21 декември 1971 г. - На летище София при излитане за Алжир катастрофира самолет "ИЛ-18" със 73-ма пътници на борда. Загива екипажът от 6 души и 24 пътници, сред които естрадната певица Паша Христова. По чудо оцеляват певците Мария Нейкова, Борис Годжунов, Янка Рупкина.

3 септември 1968 г. - Край Карнобат се разбива самолет Ил-18, изпълняващ чартърен полет Дрезден – Бургас, загиват 45 човека.

24 ноември 1966 г. - Самолет Ил-18 на българската държавна авиокомпания ТАБСО по линията София-Берлин катастрофира край Братислава. Загиват всичките 82 души на борда - 74 пътници и осемчленният екипаж. Сред жертвите са оперната певица Катя Попова, ген. Иван Бъчваров, началник на Генералния щаб (1950-1960).
                  Както виждате катастрофите във въздуха не са никак малко.  
                След катастрофата в Розуел се заговори все повече за извънземни. Преди това всяко необяснимо случило се нещо се тълкуваше като" Божие дело" и "Божия намеса". С течение на времето доказателствата и фактите избледняват и се забравят. Затова мисля, че трудно щеше тази загадка. Може да остане нетразгадано, както Тунгуския метеорит, появата на Богородица над град Фатима, Португалия през 1917 г. и случаят Дятлов.  




Гласувай:
52



1. miri479 - Дали някога ще се разреши
15.09 22:46
тази мистерия...за съжаление, с трагични последствия...
цитирай
2. barin - По-скоро не, Мири. Както изброе...
15.09 22:48
По-скоро не, Мири. Както изброените накрая и още много.
Поздрави!
цитирай
3. born - Темата е много интересна ! За мен ...
15.09 23:39
Темата е много интересна ! За мен специално винаги най- необясними са били инцидентите в Бермудския Триъгълник. Но и случаят "Дятлов" не пада по- долу ... Въпреки, че има може би десетки версии за случилото се , а периодически и в днешно време се появяват все по-нови и нови .
цитирай
4. barin - Здравей, Стефане. За Бермудския ...
16.09 05:47
Здравей, Стефане. За Бермудския триъгълник имам тема, писана отдавна. Също и за други загадки, като , МЕХАНИЗМЪТ ОТ АНТИКИТИРА, Великденските острови и Багдадската батерия. За случаят Дятлов съм чел много, като в блога има две теми, но не помня от кои потребители.
Поздрави!
цитирай
5. marana69 - ..барин, хубаво, си решил..
16.09 09:30

да си дадеш почивка, от Историята...където, се
изкривиха нещата до някаква логорейна, и смехотворна...бърбореница..
на някакъв ,никому, неизвестен, прадревен, псевдо,научен и митолог. осакатен...нечуван..език....възмутена съм, огледай се ,за примери..

но, като чуя за баба Ванга...изтривам..всичко..)
недей се поддава, на изкушението, да пишеш...чалгаро популярно..
казвам ти го, като най-добър приятел!
Юлия

/Известна е и версията, че хората са отвлечени за секретни опити

Мръсната поръчка уж била организирана от американския милиардер Арманд Хамър. Самолетът бил запратен на полигон на остров Муруроа в Тихия океан за провеждане на опити с ядрени устройства и пасажерите били подложени на облъчвания с високи дози радиация. А за заблуда над врачанските села Габаре и Тлачене бил взривен друг самолет.

Дни след катастрофата радисти от брегова морска база до Варна получили шифрована радиограма: “Ние сме живи, с побелели коси и зелени пагони” Побелеи коси означава състаряване, зелени пагони- някаква униформа. Баба Ванга е казала, че са жиови, заобиколени от вода, със сигурност остров, достатъчно отдалечен.
цитирай
6. barin - Здравей, Юлия. Аз често подлагам на ...
16.09 12:56
Здравей, Юлия. Аз често подлагам на съмнение казаното и написаното, не вярвам във всичко. В много случаи след като мине време казват, че баба Ванга, Нострадамус или някой друг го е предсказал или че в Библията е писано. Не съм чул някой от тези, които умеят да тълкуват да предупредят за нещо и то да се случи. Затова написах какво са вероятните версии, но всяка си има слабо място.
Поздрави!
цитирай
7. zaw12929 - страшни мигове! Поклон!
17.09 09:27
страшни мигове! Поклон!
цитирай
8. barin - Здравей, Зав. Неприятни са ката...
17.09 09:29
Здравей, Зав. Неприятни са катастрофите при летците.
Поздрави!
цитирай
9. nedovolen - Изчерпателе постинг. Виц. Един ...
17.09 13:36
Изчерпателе постинг.
Виц. Един сефте се качва на самолет и пита стюардесата, често ли катастрофират самолетите. Не, само веднъж :)
Мистерии много. Както и последната при нас. С майор Терзиев. Четири месеца лъгаха, мазаха, смукаха си от пръстите. И последното. Бил загубил пространствена ориентация и забил вертикално самолета в морето.
Таратанци. Първо, оповестиха намирането на черната кутия една седмица по-късно.
Второ, разстоянието между останките /хиляди парченца!/ и черната кутия е 1400м.
Как ще ми обяснят това при вертикално падане. Има много питанки.
Това отстояние, координатите със схема, сме ги изпратили до президента /пилот/ и до няколко от безотговорните ни военни институции. Никакъв отговор. Заради пагона на няколко фуражки. Ще гинат още хора.
Но, стига.
Днес е Вяра, Надежда и Любов.
:)))
цитирай
10. barin - Здравей, Николай. И аз ще напиша в ...
17.09 14:13
Здравей, Николай. И аз ще напиша в коментара един виц за самиолети:
Един човек за първи път се качва на самолет и седящият до него започва да му разказва случки със самолетни катастрофи. След двадесетина го попитал" Няма ли катастрофи с влаковеЮ. Има" Един влак си пътиувал по линията и един самолет, на който пилотът изгубил управление се врязал в локомотива".
Катастрофи със самолети-много. Изглежда с влакове и кораби стават много по-рядко.
Поздрави!
цитирай
11. pvdaskalov - * ! *
17.09 23:06
Покъртителни истории. Жалко!
Измори ме този тъжен списък. Може и да съм се разсеял, но споменат ли е в него сваленият израелски? пътнически самолет за това, че е нарушил въздушното ни пространство близо до границата с Гърция? Отдавна беше, но едва ли се лъжа.
П и е р
цитирай
12. barin - Здравей, Пиер. . Не е споменат из...
18.09 00:11
Здравей, Пиер.. Не е споменат израелският самолет. В списъка не е включен, а и мисля, че той не е пълен. Наистина тъжна история.
Поздрави!
цитирай
13. rosiela - БАРИН,
20.09 08:49
ужас беше, помня много добре тази трагична новина. И сега се разтрепервам като чета материала ти. Мир на душите им.
цитирай
14. barin - Здр, Роси. Аз не я помня, но бях чувал ...
20.09 11:02
Здравей, Роси. Аз не я помня, но бях чувал за нея. Не очаквах да излезе такъв интересен случай.
Поздрави!
цитирай
15. dimganev - Самолетни катастрофи стават на...
22.09 19:22
Самолетни катастрофи стават навсякъде по света, катастрофират както машини от по-нисък клас така и високотехнологични лайнери. Много от тези случаи са пресъздадени от канала NG в документални филми. Разликата между света и нас е че вместо да разследваме прецизно и да установим причината за да не се повтарят тези нещастия, ние в повечето случаи гледаме да позамажем нещата - да не би случайно да се изложим, да накажем някой "наш човек" или да се види колко сме некомпетентни. Вземи случаите с правителствения Фалкон - немарливото съхранение и некадърната поддръжка на няколко пъти за малко да ни оставят без премиер и министри. И тази "българщина" не е само в авиацията! Дето викал оня: "Като се знам какъв инженер съм, страх ме е да ида на доктор!"
Бъди здрав! Д.Г.
цитирай
16. barin - Здравей, Димитре. Българите са ...
22.09 19:41
Здравей, Димитре. Българите са техническа нация и имаме много изобретения. На една изложба веднъж ги гледах и дори се уизненадах, че имаше толкова много неизвестни не само за мен. Мисля, че ако имаме условия щяхме да постигнем повече.
Поздрави!!
цитирай
17. dimganev - Здравей, Иване,
24.09 11:10
Моят коментар не е за това че ние българите сме неуки и прости (макар че всячески се опитваме да докажем това с ковид-ваксинацията и избора ни за парламент); моята критика е към някои български черти - да неглижираме, да профанизираме отричайки мнението на учените, да правим компромиси за щяло и нещяло. А както знаем - всеки компромис се обръща против онзи, който го прави.
цитирай
18. marana69 - даа, така ,смятам и аз..поздрави на колегата дим .ганев )
24.09 11:26
dimganev написа:
Моят коментар не е за това че ние българите сме неуки и прости (макар че всячески се опитваме да докажем това с ковид-ваксинацията и избора ни за парламент); моята критика е към някои български черти - да неглижираме, да профанизираме отричайки мнението на учените, да правим компромиси за щяло и нещяло. А както знаем - всеки компромис се обръща против онзи, който го прави.

цитирай
19. marana69 - Барин, ше ти взаимствам Идеята/ добра е! казах го вече..
24.09 11:30


Когато бях млада..ми попадна, една многоо интересна Книга, може би
беше руски автора, но така ме беше..завладяла..четох я цяла една година..

за Великите морски катастрофи!!

а ето я..

Лев Скрягин
Тайните на морските катастрофи

https://chitanka/text/15850-tajnite-na-morskite-katastrofi/38
цитирай
20. barin - Нямам нищо против, Юлия да взаим...
24.09 12:07
Нямам нищо против, Юлия да взаимствал моята идея. И аз съм правил така, като последния път беше в началото на годината. Намерих място и начин моята наследствена колекция от марки да се пази за вечни времена, като остава моя. Може би като морски офицер ти и останалите читатели са очаквали да пиша за морски, вместо самолетни катастрофи.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: barin
Категория: История
Прочетен: 2338155
Постинги: 382
Коментари: 5179
Гласове: 54042
Календар
«  Декември, 2021  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031