Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03.2021 22:08 - Приносът на опълченците на Шипка за успеха на Русия в Освободителната война
Автор: barin Категория: История   
Прочетен: 14596 Коментари: 67 Гласове:
51

Последна промяна: 26.03.2021 07:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                             България е била под властта на Османската империя около 4 века и половина. Освободили сме се на 3 март 1878 г. с помощта на Русия. Не може да се отрече нейната помощ, както и тази на участвалите на страната на Русия украински, румънски и финландски войници. Българското опълчение е написало с действията си златна страница в нашата и без това славна дълга история. Според моето мнение опълченците на Шипка са се били храбро срещу превъзхождащ ги по численост и въоръжение противник. Може да се каже и превъзхождащ ги в боен опит, защото срещу тях е имало редовна турска войска. Ролята им е, че благодарение на тяхната самоотверженост връх св. Никола, преименуван по-късно на Шипка е удържан. Прекъсната е възможността за съединение на османските войски и помощ за тях не идва. Героични са боевете при Плевен, Шипка, Шейново, Стара Загора и други. Преди години ги наричахме"Градове-герои", като към тях се прибавяха и тези, пострадали и дали най-много жертви в Априлското въстание: Копривщица, Панагюрище, Брацигово, Перущица, Батак и други. Към тях може да добавим и Котел, родно място на Г. Раковски и още много революционери.  В дивия си пристъп турските орди са изобразени като жестоки, свирепи, страхливи. Тези техни качества поетът изтъква чрез сравнението-антитеза: „Идат като тигри, бягат като овци”. Епитетът „безумни” към водача им Сюлейман допълва отрицателната характеристика на техния образ. В художественото изображение на двете противодействащи сили особена роля има пространственото противопоставяне „ високо – ниско”за внушаване на различието в нравствения им облик. (Турците са в подножието на върха, а опълченците – нависоко, на самия връх.) Нравствената оценка на турците е с отрицателен знак, защото техните действия са продиктувани от завоевателни стремежи и цели, а на „извисилите” се на върха опълченци – с положителен знак, защото поведението им се определя от възвишени патриотични чувства. Също чрез контраст – грубият вик на Сюлейман: „Търчете! Тамо са раите!”, допълнен с гръмогласния рев „Аллах” на турците, и възторженото „ура” на опълченците (представено чрез метонимията: „Върхът отговори с други вик: ура! ”) – се откроява различието между кръвожадния фанатизъм на завоевателите и чистото патриотично въодушевление на нашите борци. За Сюлейман българите са „рая” – подчинени, роби. Те – турците, водени от своето самочувствие на господари, се смятат в правото си да унищожат, да смажат порива на робите – „рая” – за освобождение. Духовното превъзходство на опълченците се основава на тяхното човешко право да сложат край на робството, да извоюват свободния си живот.

                   image
   Откриването на паметника на връх Шипка на 26 август 1934 г.- присъствали са над 100000 души. Израз на почитта, която отдаваме на падналите за освобождението герои.
                   Помня като дете, че влизах вътре в паметника и наскоро малко след 3 март също влязох. Последния( за мен втори) път, защото при останалите ходения до върха паметника е бил затворен беше много студено. Влизането послужи по-скоро със семейството си да се стоплим.
   image
                 
                     Паметникът Шипка с топовете край него. Редовно съм виждал тук различни хора да си правят снимки. От детските ми спомени се сещам за бисквитите Шипка, които бяха 4 вида и най-хубавите за времето си.
image
       
                    Шипченската епопея е поредица от крайно ожесточени сражения състояли се през лятото на 1877 г. между Централната турска армия на Сюлейман паша и руските войски, на чиято страна се бият и няколко хиляди български опълченци. Боевете се водят в Шипченския проход и в Шипченската планина, където отбраняващите се руско-български отряди заемат позиции по стръмните върхове Свети Никола, Шипка и Орлово гнездо. Трудно достъпният терен е голямо затруднение за атакуващите, но численото превъзходство на османските орди е смазващо, поради което и двете страни търпят извънредно тежки загуби в тези боеве. На местата където патроните и снарядите на руско-българските отряди свършват се стига до свирепи ръкопашни боеве, в които отбраняващите се изсипват водопади от камъни, каруци, оръдия и сандъци по лазещите нагоре врагове. Накрая когато и всички предмети се свършват те започват да хвърлят надолу труповете на убитите си другари. Това е едно от емблематичните обстоятелства, с които тази битка е известна – дори телата на убитите, въпреки че вече са мъртви, продължават да повалят врагове към пропастта.
                Подвигът на опълченците от Шипка е възпят в одата на Иван Вазов. Благодарение на големият български писател е възроден споменът за много наши герои в"Епопея на забравените". Аз мисля, че през 19-ти век са живяли едни от най-забележителните ни личности и герои. Съвсем заслужено на заря-проверките, в които съм участвал като курсант от ВВМУ повечето имена бяха от борците за независимост срещу Османската империя. Отделно ни насаждаха омраза към Турция, която и без това си я имаше.
             Признателността на българския народ към подвига на героите, защитили с кръвта си Шипченския проход и свободата на България  увенчава величественият Паметник на свободата, който гордо се възвисява на връх Шипка.

             Той е построен с волните пожертвувания на целия народ, по проект на арх. Донков и скулптора Андреев. Откриването му става на 26 август 1934 г. Паметникът наподобява средновековна българска крепост. Той е висок 31,5 метра и към него водят 890 стъпала. Над централния вход гордо се възправя бронзов лъв – символ на българската държавност. На останалите три страни са изписани имената на Шипка, Шейново и Стара Загора – бойните полета, напомнящи за подвига на българските опълченци. Изграден е Национален парк- музей Шипка- Бузлуджа. Връх Бузлуджа е малко по-висок от Шипка и обикновено се свързва с първият конгрес и учредяването на БСП. Сега често техни привърженици и симатизанти се събират на върха. Много хора обаче свързват името Бузлуджа с едно друго събитие от нашето славно минало- смъртта на Хаджи Димитър(Блогът на barin :: Четата на Хаджи Димитър и Стефан Караджа).

image                 
                   ОПЪЛЧЕНЦИТЕ НА ШИПКА  

11 август 1877

Нека носим йоще срама по челото,
синила от бича, следи от теглото;
нека спомен люти от дни на позор
да висне кат облак в наший кръгозор;
нека ни отрича исторйята, века,
нека е трагично името ни; нека
Беласица стара и новий Батак
в миналото наше фърлят своя мрак;
нека да ни сочат с присмехи обидни
счупенте окови и дирите стидни
по врата ни още от хомота стар;
нека таз свобода да ни бъде дар!
Нека. Но ний знаем, че в нашто недавно
свети нещо ново, има нещо славно,
що гордо разтупва нашите гърди
и в нас чувства силни, големи плоди;
защото там нейде навръх планината,
що небето синьо крепи с рамената,
издига се някой див, чутовен връх,
покрит с бели кости и със кървав мъх
на безсмъртен подвиг паметник огромен;
защото в Балкана има един спомен,
има едно име, що вечно живей
и в нашта исторья кат легенда грей,
едно име ново, голямо антично,
като Термопили славно, безгранично,
що отговор дава и смива срамът,
и на клеветата строшава зъбът.

О, Шипка!

Три деня младите дружини
как прохода бранят. Горските долини
трепетно повтарят на боя ревът.
Пристъпи ужасни! Дванайсетий път
гъсти орди лазят по урвата дива
и тела я стелят, и кръв я залива.
Бури подир бури! Рояк след рояк!
Сюлейман безумний сочи върха пак
и вика: "Търчете! Тамо са раите!"
И ордите тръгват с викове сърдити,
и "Аллах!" гръмовно въздуха разпра.
Върхът отговаря с други вик: ура!
И с нов дъжд куршуми, камъни и дървье;
дружините наши, оплискани с кърви,
пушкат и отблъскват, без сигнал, без ред,
всякой гледа само да бъде напред
и гърди геройски на смърт да изложи,
и един враг повеч мъртъв да положи.
Пушкалата екнат. Турците ревът,
насипи налитат и падат, и мрът; -
Идат като тигри, бягат като овци
и пак се зарвъщат; българи, орловци
кат лъвове тичат по страшний редут,
не сещат ни жега, ни жажда, ни труд.
Щурмът е отчаян, отпорът е лют.
Три дни веч се бият, но помощ не иде,
от никъде взорът надежда не види
и братските орли не фърчат към тях.
Нищо. Те ще паднат, но честно, без страх -
кат шъпа спартанци под сганта на Ксеркса.
Талазите идат; всичките нащрек са!
Последният напън вече е настал.
Тогава Столетов, наший генерал,
ревна гороломно: "Млади опълченци,
венчайте България с лаврови венци!
на вашата сила царят повери
прохода, войната и себе дори!"
При тез думи силни дружините горди
очакват геройски душманските орди
бесни и шумещи! О, геройски час!
Вълните намират канари тогаз,
патроните липсват, но волите траят,
щикът се пречупва - гърдите остаят
и сладката радост до крак да измрът
пред цяла вселена, на тоз славен рът,
с една смърт юнашка и с една победа.
"България цяла сега нази гледа,
тоя връх висок е: тя ще ни съзре,
ако би бегали: да мрем по-добре!"
Няма веч оръжье! Има хекатомба!
Всяко дърво меч е, всякой камък - бомба,
всяко нещо - удар, всяка душа - плам.
Камъне и дървье изчезнаха там.
"Грабайте телата!" - някой си изкряска
и трупове мъртви фръкнаха завчаска
кат демони черни над черний рояк,
катурят, струпалят като живи пак!
И турците тръпнат, друг път не видели
ведно да се бият живи и умрели,
и въздуха цепят със демонский вик.
Боят се обръща на смърт и на щик,
героите наши като скали твърди
желязото срещат с железни си гърди
и фърлят се с песни в свирепата сеч,
като виждат харно, че умират веч...
Но вълни по-нови от орди дивашки
гълтат, потопяват орляка юнашки...
Йоще миг - ще падне заветният хълм.
Изведнъж Радецки пристигна със гръм.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
И днес йощ Балканът, щом буря зафаща,
спомня тоз ден бурен, шуми и препраща
славата му дивна като някой ек
от урва на урва и от век на век!
                                                           Иван Вазов
                    Подвигът на българските доброволци е възпят освен от Иван Вазов и на други места. Войната е била тежка и това не е единствен приемр как се побеждава превъзхождащ противник. В историята има много подобни примери, като изпъква един- битката при Термопилите на Леонид ин неговите 300 войници, които измират до крак, за да спасят родината си срещу Персийската империя. Много хора са гледали филма"Триста", където Ксеркс е представен като някой съвременен хипар.
image


             "Турските атаки започват около 4 ч., като направленията на ударите са променени. Расим паша атакува в две колони връх Узункуш и връх Кючюк Йешилтепе. Колоната на Салих паша атакува връх Свети Никола, а общият резерв – връх Акри Джебел. Вейсел паша около 9 ч. изненадващо атакува източната позиция. Към обяд всички атаки са отбити. Обстановка става критична към 16 ч., когато османските сили превземат връх Кючук Йешилтепе, а връх Узункуш е силно атакуван. Две роти български опълченци отбиват атаката. Отстъпването на връх Кючук Йешилтепе се схваща от отделни командири като разрешено отстъпление. Катастрофата е предотвратена от решителната намеса на средния команден състав: полковник Александър Липински с 20 войника спира отстъплението в района на Кръглата батарея, полковник Фьодор Де-Прерадович задържа състава на Кръглата батарея, майор Чиляев връща опълченците на източните позиции, щабскапитан Поликарпов задържа прислугата на Централната батарея, а доктор Константин Везенков (старши лекар на Българското опълчение) организира контраатака със силите на ранените, които могат да се движат. Към 17:30 ч. на връх Шипка пристига първото подкрепление, ротата на поручик Буфало, по двама войника на артилерийски коне от 16-и стрелкови батальон на 4-та стрелкова бригада с командир генерал-майор Адам Цвецински. До 18 ч. батальонът се съсредоточава, атакува, увлича подразделения от 36-и орловски и 35-и брянски пехотен полк и превзема връх Кючук Йешилтепе. Пристига и 2-ра бригада от 14-а пехотна дивизия с командир генерал-майор Михаил Драгомиров."
image

  Картината, която я имаше в учебниците по история
                Българското опълчение с изключение на 5-а дружина е изтеглено за възстановяване и превъоръжаване в Габрово. Командирът възнамерява да подобри позициите с действия срещу командните височини, заети от османските сили. На Сюлейман паша не е известна промяната на руските сили и подновява атаките, чиято главна цел е техния тилен участък. Настъплението започва колоната на Вейсел паша в района на шосето за град Габрово. Дванадесети стрелкови батальон с командир майор Климович отразява три турски атаки. Колоната на Шакир паша подлага от изток позициите на връх Свети Никола на ожесточен, но неуспешен обстрел, а Салих паша атакува върха от юг. Тридесет и шести орловски пехотен полк го отхвърля. Най-ожесточено е сражението от запад срещу втората група укрепления, атакувани от колоната на Расим паша. Шестнадесети стрелкови батальон с командир подполковник Ходяков отстоява връх Кючюк Йешилтепе (връх Волинска височина, Букова глава). При връх Узункуш е ранен командирът на 14-а пехотна дивизия, генерал-майор Михаил Драгомиров. Командването ѝ е поето от генерал-майор Михаил Петрушевский. Около 14 ч. подполковник Ходяков атакува без успех връх Йешилтепе (връх Марковски рът). Към 22 ч. боят завършва и противниците се връщат на изходните позиции.
image
 
                   Генерал Столетов
              "С новопристигналия 53-ти волински пехотен полк руските сили достигат до 14 217 офицери и войници и 44 оръдия. Борбата е за изтласкване на османските сили от връх Акри Джебел и връх Йешилтепе на изходните позиции. Около 7 ч. колоната на подполковник Александър Липински от 35-и брянски, 56-и житомирски и 54-ти подолски пехотен полк овладява връх Йешилтепе. Атакува от движение връх Акри Джебел, но е отбита от колоната на Вейсел паша. Колоната на Шакир паша без успех контраатакува връх Йешилтепе. При престрелка на връх Узункуш е убит командирът на руския Габровски отряд генерал-майор Валериан Дерожински."

На 14 август колоната на Шакир паша подновява настъплението срещу връх Йешилтепе. След негово флангово обхващане, руските сили се изтеглят на връх Кючюк Йешилтепе. В края на деня двете страни са изтощили силите си за настъпление и преминават към отбрана. Завършва шестдневната борба за Шипченския проход.
                 Тежки ще са били боевете при Шипка. Това е втората битка, като през септември 1877 г. Сюлейман паша прави още един опит при Шипка да си възвърне поьицията, но беуспешен.
                   (5) Епизод - О, Шипка! - YouTube
                 На посочения линк може да чуета песента на група Епизод" О"Шипка", направена по стихотворението на Иван Вазов"Опълченците на Шипка".
                    За онагледяване на битката, тъй като записките ми от академията и Морското ги няма поставих написаното във Wikipedia. То е достатъчно подробно, за да се разбере хронологията на събитията и бойните действия.
                Битката за Шипка на 23 август 1877 година е повратен за хода на Руско-турската война.  На 23 август 1877 г. е решителният бой на връх Шипка по време на Руско-турската освободителна война. Битката, в която главни действащи лица са 72 000 руски войни и българските опълченци, които оставиха костите си по бойните полета на Плевен, Шипка и Стара Загора, спасява войната, а оттам и цяла България. 
image

             Целта на турското военно командване е неговите бойци да преминат Стара планина, за да се съединят с войските на Мехмед Али паша. Заедно те трябвало да подпомогнат отбраняващия Плевен Осман паша, а после да изтласкат обратно руснаците зад Дунав.  Ролята на епичната битка при Шипка е голяма за обръщане на хода на войната. Не може да отречем, че Русия в стремежа си за надделяване над Османската империя и овладяване на проливите ни е помогнала за освобождението. При една по-ранна война се освобождава Гърция.
                Така благодарение на героизма на българските опълченци войната срещу Турция се разраства и пренася на юг от Стара планина и след успешния ѝ край съвсем заслужено се надяваме на една голяма България. Съвсем за кратко всеме я има Сан-Стефанска България, но т.н."Велики сили" не харесват да има голяма силна държава на Балканите и ни орязват. Именно тази несправедливост, приета и узаконена на Берлинския конгрес довежда до още четири войни и даване на много свидни жертви по бойните полета.  




Гласувай:
51



1. kvg55 - barin,
25.03.2021 22:45
"... на вашата сила царят повери
прохода, войната и себе дори!"
цитирай
2. nedovolen - Хубаво е да се чете за това епохално ...
26.03.2021 08:00
Хубаво е да се чете за това епохално събитие и не само около трети март.
:)))
цитирай
3. germantiger - !!!
26.03.2021 08:32
ВЕЛИКОЛЕПЕН ПОСТИНГ В ТВОЙ СТИЛ ИЗЧЕРПАТЕЛЕН, ДА НЕ КАЖА МОНУМЕНТАЛЕН

а делото и темата на постинга са за почит на коляно
цитирай
4. barin - Благодаря на Краси, Николай и Ми...
26.03.2021 08:42
Благодаря на Краси, Николай и Митака за положителните коментари. Мисля, че в темата не са засегнати русофилите и русофобите по никакъв начин. На Шипка трябва да се ходи често или поне да се споменава името на върха, а не само на 3-ти март и в края на август.
Хубав ден!
цитирай
5. dobrodan - Всеки народ има своите героични моменти
26.03.2021 10:08
и си описал по прекрасен начин един от най-величавите от нашите......
Ех, този вик "ура"........дали знаеш откъде идва.......
цитирай
6. barin - Ние обаче имаме много героични м...
26.03.2021 10:11
Ние обаче имаме много героични моменти, Добродане. Всеки трябва да си ги знае, а има народи, които обичат да си присвояват чужди успехи.
Поздрави!
цитирай
7. nkf - Това не е никаква освободителна ...
26.03.2021 12:44
Това не е никаква освободителна война. Иване, в статията си ти или откровено лъжеш, или не познаваш историческите факти!
цитирай
8. barin - Здравей, Мартине. Мисля, че към ...
26.03.2021 13:20
Здравей, Мартине. Мисля, че към края на темата правилно съм определил каква е войната: .. Не може да отречем, че Русия в стремежа си за надделяване над Османската империя и овладяване на проливите ни е помогнала за освобождението.....Именно тази несправедливост, приета и узаконена на Берлинския конгрес довежда до още четири войни и даване на много свидни жертви по бойните полета. "
За българите една от поредните Руско-Турски войни е изиграла ролята на Освободителна, въпреки че не се освобождават всичките наши територии.
Поздрави!
цитирай
9. nkf - Да отречем? Това е твърдение на р...
26.03.2021 14:10
Да отречем? Това е твърдение на руския империализъм. Иване, в международното право по принцип термин освобождение" не съществува (изключвам някои съвременни постановки в устава на ООН, които косвено използват този термин, но в друг смисъл и контекст). България в следствие на поредната руско-турска война (27-ма по ред, ако не се лъжа) НЕ СЕ ОСВОБОЖДАВА! А още по-малко е ОСВОБОДЕНА от руската империя! В договора от сан Стефано, който е прелиминарен и по същество е едно примирие между двете държави, дори не се споменава България. Там се говори за ОКУПАЦИЯ! За теб ОКУПАЦИЯ и СВОБОДА тъждествени ли са? Русия и Австрия в Райхщад се договарят, че на Балканите няма да има голяма държава! Русия първа се разпорежда с български земи: Добруджа я дава на Румъния за това, че й отнема Бесарабия. Берлинският конгрес е в духа на прежните договорки между русия и останалите велики сили. И къде остава Македония, Южна България, Поморавието, Добруджа, след "Не отричаното" от тебе "освобождение"? Д ати кажа ли къде остават? В следствие на "неотричаното" от теб освобождение България е набутана от руските педерасти в низ от събития, които имат катастрофичен характер. Ей заради това тъпанарско русофилство сме на това дередже. То бива липса на достойство, ум и и национално съзнание и позиция, ама това направо на нищо не прилича. Да, русофилството е идиотия, прав е Кусев! После си седнал да ми пишеш за българска история.
цитирай
10. barin - Още от 1878 г. България влиза в ру...
26.03.2021 14:24
Още от 1878 г. България влиза в руската орбита и това предопределя съдбата ѝ за повече от век. Едва сега се отърва от руското влияние. Аз на други места съм писал, че четирите части и тогава и сега не са в нашите предели, Мартине( Мизия, Диобруджа, Македония и Тракия). Дори имам спомен, че ме поправи за Мизия, защото мислих, че е до Тимок, а действително е до Морава.
цитирай
11. blagovesteliseev - Веднага след 1878 г. България излиза от руската орбита
26.03.2021 19:48
С днешна дата разбираме каков е станало. РУсия ни освободила, обаче агентите на влияние и платените предатели правят така, че да настроят българския и руския народ. И днес е същото.
barin написа:
Още от 1878 г. България влиза в руската орбита и това предопределя съдбата ѝ за повече от век. Едва сега се отърва от руското влияние. Аз на други места съм писал, че четирите части и тогава и сега не са в нашите предели, Мартине( Мизия, Диобруджа, Македония и Тракия). Дори имам спомен, че ме поправи за Мизия, защото мислих, че е до Тимок, а действително е до Морава.

цитирай
12. blagovesteliseev - Очаквам в следващите години публикациите за Шипка и ...-Османската война да не се споменава кой е воювал
26.03.2021 19:55
Давайте все така. Изтрийте всички ... имена и пишете, че цялата война се е водила само и изцяло от смелите български опълченци водени от русофоба и тираничен деспот Стефан Стамболов срещу османските представители.
цитирай
13. barin - ЗДРавей, Благо. Забелязвам, че ...
26.03.2021 19:56
ЗДРавей,Благо. Забелязвам, че Шипка и Бузлуджа, понеже са в един парк се свързват, както съм написал с други събития. Дори 3-ти март предизвиква разединение, вместо обединение, както е редно на национален празник. Аз поне няма да направя това, което пишеш във втория коментар. Освен руснаците съм писал, че е имало украинци, румънци и финландци.
Поздрави!
цитирай
14. elizabethborislavova - Това ми харесва, прекрасно си го написал
26.03.2021 20:17
Аз коментирах не толкова за твоята публикация, колкото някои тенденции, които трябва да спрем.
Днес Гърция празнува 200 години освобождение или нещо подобно. Френски, английска, руски официални лица. Руският премиер е в Гърция, защото тези държави са, ЗАБЕЛЕЖИ, УЧАСТВАЛИ В ОСВОБОЖДЕНИЕТО НА ГЪРЦИЯ.
barin написа:
ЗДРавей,Благо. Забелязвам, че Шипка и Бузлуджа, понеже са в един парк се свързват, както съм написал с други събития. Дори 3-ти март предизвиква разединение, вместо обединение, както е редно на национален празник. Аз поне няма да направя това, което пишеш във втория коментар. Освен руснаците съм писал, че е имало украинци, румънци и финландци.
Поздрави!

цитирай
15. barin - Здравей, Елизабет. Гърция се ос...
27.03.2021 05:30
Здравей, Елизабет. Гърция се освобождава след една от Руско-Турските войни през 1830 г. По желание на моя позната, омъжена за грък писах тема за една от битките за освобождението им преди:
barin.blog/history/2016/10/11/bitkata-pri-navarin-1827-g.1481881?reply=4932908
Поздрави!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
27.03.2021 09:20
Подвигът на опълченците е равен на този на спартанците на Леонид при Термопилите
Тази разнородна войска, приемана в началото с присмех от повечето офицери изиграва решаваща роля във войната, за спечелването й Урокът ,който е дал подполковник Калитин, че знаме не се предава е изиграл и друга роля- че позиции не се предават Светът заговаря с уважение за Българите, изумен е от подвига им!
Благодарение на техния подвиг, ние можем гордо да кажем ,че свободата ни е заслужена, а не подарена! Никой от съседите ни, въпреки, че от Русия също са получили свободата си ,няма такава роля ,каквато опълченците в нея!
Нещо повече, Българи са се били за тяхната свобода, с надеждата ,че ще дойде време и за нашата Още от тогава се е знаело ,че Българите са най- добрите войници на Балканите Това в прав текст го заявява генерал Липранди ,командир на Българския корпус, сформиран да се бие за Гърция, за свободата й! И Ипсиланти, героят на Гърция в освободителното движение е Българин! Но зад него стоят две велики сили- Англия и Русия
Но и един грък не се е бил за нас!?

Поклон пред подвига на опълченците!
цитирай
17. barin - Здравей, Адаш. Съседите ни мразят, ...
27.03.2021 09:28
Здравей, Адаш. Съседите ни мразят, Великите сили също не ни защитават, но ние успяваме да си постигнем целите. Българите сме си заслужили свободата. Навсякъде знаят, че сме най-силни на Балканите и се съобразяват с нас.
Поздрави!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
27.03.2021 10:07
Ура, доколкото знам идва от Гарибалдийците, където участват около хиляда Българи!
А при тях идва от Урто- сблъсък, схватка!

Да, знам какво пише в тълковните речници- от турски през руски- в Български , за ура
Много съм резервиран към идването от руски в нашия стар език! Все едно крава от теле да суче! А в руския идва от италиански и френски предимно! Когато се създава Велика Русия , тя има езиков контакт предимно с тях А в турския откъде идва? Пак схемата на затворения кръг Дали не идва от войниците на Джустиниани?
При първата им атака, когато османлиите са дали хиляди убити, а от Джустиниани имало само ранени!

Казах ти, както в технологиите не може да бъде водещ някой изоставащ в тях, така е и в езика!
Смешно е, при положение ,че сме минали през Златен век във книжнината,далече преди да се появят неуките османлии, когато имаме една от четирите свети азбуки, да бъдем водени в просвещението от неук народ!
Да, в политиката е възможно, както е описал и Иречек, а и сега сме свидетели, но в просвещението - твърдо- не!
цитирай
19. nkf - С днешна дата разбираме каков е с...
27.03.2021 13:35
blagovesteliseev написа:
С днешна дата разбираме каков е станало. РУсия ни освободила, обаче агентите на влияние и платените предатели правят така, че да настроят българския и руския народ. И днес е същото.
barin написа:
Още от 1878 г. България влиза в руската орбита и това предопределя съдбата ѝ за повече от век. Едва сега се отърва от руското влияние. Аз на други места съм писал, че четирите части и тогава и сега не са в нашите предели, Мартине( Мизия, Диобруджа, Македония и Тракия). Дори имам спомен, че ме поправи за Мизия, защото мислих, че е до Тимок, а действително е до Морава.


Как е кризата на идентичността? Кога си Елизабет Бориславова, кога си Благовест Елисеев? Всъщност, за вас, комунистическите отпадъци и русиянски боклуци, значение няма, то вие сте не само без род, нация и култура, но и без пол. Хапчетата, хапчетата и пак хапчетата. Няма да те призовавам да попрочетеш нещичко, та да се образоваш, щото е невъзможно с оглед липсващите ти нравствени, интелектуални и духовни качества.
цитирай
20. nkf - ЗДРавей, Благо. Забелязвам, че ...
27.03.2021 13:38
barin написа:
ЗДРавей,Благо. Забелязвам, че Шипка и Бузлуджа, понеже са в един парк се свързват, както съм написал с други събития. Дори 3-ти март предизвиква разединение, вместо обединение, както е редно на национален празник. Аз поне няма да направя това, което пишеш във втория коментар. Освен руснаците съм писал, че е имало украинци, румънци и финландци.
Поздрави!

Това - умишлено не казвам Този - не е никакъв Благо, а втори профил на на така наречената Елизабет Бориславова. Същата, напълно откачена и умопобъркана или по-скоро безумна последователка на някаква си врачка (смятай колко й е умствения багаж). Оставям на страна обстоятелството, че е и завършена комунистическа пачавра. Сега, не е ясно Елзиабет Бориславова или Благовест Елисеев какво са точно мъж или жена, или е някакво безполово. Проблемът е тежко психиатричен.
цитирай
21. elizabethborislavova - А по същество
27.03.2021 18:36
Аз и Благовест изповядваме една и съща вяра, за която призовавам всички, които четат това. Тя е христовото учение за благовестието на царството. В блога има хиляди хора, които имат сходни разбирания, без да са един и същи човек. Затова няма да влизам в обяснителен режим. Ако имаш нещо лично, ако имаш аргументи против това, което Бог е дал в България излагай ги свободно.
цитирай
22. rosiela - Поклон
27.03.2021 21:08
на героите!
цитирай
23. nkf - С днешна дата разбираме каков е с...
27.03.2021 21:10
elizabethborislavova написа:
nkf написа:
blagovesteliseev написа:
С днешна дата разбираме каков е станало. РУсия ни освободила, обаче агентите на влияние и платените предатели правят така, че да настроят българския и руския народ. И днес е същото.
barin написа:
Още от 1878 г. България влиза в руската орбита и това предопределя съдбата ѝ за повече от век. Едва сега се отърва от руското влияние. Аз на други места съм писал, че четирите части и тогава и сега не са в нашите предели, Мартине( Мизия, Диобруджа, Македония и Тракия). Дори имам спомен, че ме поправи за Мизия, защото мислих, че е до Тимок, а действително е до Морава.


Как е кризата на идентичността? Кога си Елизабет Бориславова, кога си Благовест Елисеев? Всъщност, за вас, комунистическите отпадъци и русиянски боклуци, значение няма, то вие сте не само без род, нация и култура, но и без пол. Хапчетата, хапчетата и пак хапчетата. Няма да те призовавам да попрочетеш нещичко, та да се образоваш, щото е невъзможно с оглед липсващите ти нравствени, интелектуални и духовни качества.


Хо-хо-хо, педал може да бъде само и единствено комунистическият цървул, нарицаем твой баща, който по случайност е еякулирал в комунистическия боклук, нарицаем твоя майка. Иначе, педали са само християните, както и долни курви са само умопобърканите попадии като тебе.
цитирай
24. nkf - ЗДРавей, Благо. Забелязвам, че ...
27.03.2021 21:12
elizabethborislavova написа:
nkf написа:
barin написа:
ЗДРавей,Благо. Забелязвам, че Шипка и Бузлуджа, понеже са в един парк се свързват, както съм написал с други събития. Дори 3-ти март предизвиква разединение, вместо обединение, както е редно на национален празник. Аз поне няма да направя това, което пишеш във втория коментар. Освен руснаците съм писал, че е имало украинци, румънци и финландци.
Поздрави!

Това - умишлено не казвам Този - не е никакъв Благо, а втори профил на на така наречената Елизабет Бориславова. Същата, напълно откачена и умопобъркана или по-скоро безумна последователка на някаква си врачка (смятай колко й е умствения багаж). Оставям на страна обстоятелството, че е и завършена комунистическа пачавра. Сега, не е ясно Елзиабет Бориславова или Благовест Елисеев какво са точно мъж или жена, или е някакво безполово. Проблемът е тежко психиатричен.


За съжаление за теб няма изградени глупарници и медицински протокол, иначе нямаше да излезеш от психиатрията.
цитирай
25. nkf - Аз и Благовест изповядваме една и ...
27.03.2021 21:15
elizabethborislavova написа:
Аз и Благовест изповядваме една и съща вяра, за която призовавам всички, които четат това. Тя е христовото учение за благовестието на царството. В блога има хиляди хора, които имат сходни разбирания, без да са един и същи човек. Затова няма да влизам в обяснителен режим. Ако имаш нещо лично, ако имаш аргументи против това, което Бог е дал в България излагай ги свободно.

По същество: Благовест елисеев е твой втори профил тук и ти реално говориш/пишеш от два профила имитирайки различни персони. Тис и психически нестабилна, ненормална и с неизяснена полова идентичност. Ти си завършена психопатка! Би трябвало да те затворят в психиатрия. Залюхана комунистическа пачавра!
цитирай
26. kirk - Не разбрах бисквитките Шипка какво точно олицетворяват
27.03.2021 21:18
Не разбрах бисквитките Шипка какво точно олицетворяват, символизират или доказват към тази иначе "добра" статийка - образец за бг журналистиката отпреди 9 септември 1944 г. 5 до 10 хиляди опълченци и дори 50 до 100 хиляди самообявили се поборници след Освобождението няма как да минат за всеобщо народно въстание и освободителна война, май?!
цитирай
27. barin - Бисквитките ги поставих за спом...
27.03.2021 21:21
Бисквитките ги поставих за споменаването на името Шипка. Иначе нямат нищо общо с Опълчениет, Киркоре. Темата според повечето мнения тук и на другите места я определят като добра.
Поздрави!
цитирай
28. elizabethborislavova - Благодаря за твоя интерес към мен
27.03.2021 21:22
Ще се радвам да повярваш в Христос и да спреш да наричаш Христос педал. Ти не съзнаваш какво говориш.
nkf написа:
elizabethborislavova написа:
Аз и Благовест изповядваме една и съща вяра, за която призовавам всички, които четат това. Тя е христовото учение за благовестието на царството. В блога има хиляди хора, които имат сходни разбирания, без да са един и същи човек. Затова няма да влизам в обяснителен режим. Ако имаш нещо лично, ако имаш аргументи против това, което Бог е дал в България излагай ги свободно.

По същество: Благовест елисеев е твой втори профил тук и ти реално говориш/пишеш от два профила имитирайки различни персони. Тис и психически нестабилна, ненормална и с неизяснена полова идентичност. Ти си завършена психопатка! Би трябвало да те затворят в психиатрия. Залюхана комунистическа пачавра!

цитирай
29. elizabethborislavova - Престани да спамиш
27.03.2021 21:23
Хората, които наричат Исус Христос педал не свършват добре. Престани. На 35 години вече е време за полов живот. Намери си приятел и се успокой.

nkf написа:
elizabethborislavova написа:
nkf написа:
barin написа:
ЗДРавей,Благо. Забелязвам, че Шипка и Бузлуджа, понеже са в един парк се свързват, както съм написал с други събития. Дори 3-ти март предизвиква разединение, вместо обединение, както е редно на национален празник. Аз поне няма да направя това, което пишеш във втория коментар. Освен руснаците съм писал, че е имало украинци, румънци и финландци.
Поздрави!

Това - умишлено не казвам Този - не е никакъв Благо, а втори профил на на така наречената Елизабет Бориславова. Същата, напълно откачена и умопобъркана или по-скоро безумна последователка на някаква си врачка (смятай колко й е умствения багаж). Оставям на страна обстоятелството, че е и завършена комунистическа пачавра. Сега, не е ясно Елзиабет Бориславова или Благовест Елисеев какво са точно мъж или жена, или е някакво безполово. Проблемът е тежко психиатричен.


За съжаление за теб няма изградени глупарници и медицински протокол, иначе нямаше да излезеш от психиатрията.

цитирай
30. nkf - Хората, които наричат Исус Христос ...
27.03.2021 22:28
elizabethborislavova написа:
Хората, които наричат Исус Христос педал не свършват добре. Престани. На 35 години вече е време за полов живот. Намери си приятел и се успокой.

nkf написа:
elizabethborislavova написа:
nkf написа:
barin написа:
ЗДРавей,Благо. Забелязвам, че Шипка и Бузлуджа, понеже са в един парк се свързват, както съм написал с други събития. Дори 3-ти март предизвиква разединение, вместо обединение, както е редно на национален празник. Аз поне няма да направя това, което пишеш във втория коментар. Освен руснаците съм писал, че е имало украинци, румънци и финландци.
Поздрави!

Това - умишлено не казвам Този - не е никакъв Благо, а втори профил на на така наречената Елизабет Бориславова. Същата, напълно откачена и умопобъркана или по-скоро безумна последователка на някаква си врачка (смятай колко й е умствения багаж). Оставям на страна обстоятелството, че е и завършена комунистическа пачавра. Сега, не е ясно Елзиабет Бориславова или Благовест Елисеев какво са точно мъж или жена, или е някакво безполово. Проблемът е тежко психиатричен.


За съжаление за теб няма изградени глупарници и медицински протокол, иначе нямаше да излезеш от психиатрията.


Мда, еврейчето исус или йешу е педал, освен това, аз, за разлика от педалчето исус си падам по жени, питай майка си. Сега, не се надявай да ти обърна внимание, щот не си падам по ялови и фригидни кучки-хитриянки.
цитирай
31. nkf - Ще се радвам да повярваш в Христос и ...
27.03.2021 22:29
elizabethborislavova написа:
Ще се радвам да повярваш в Христос и да спреш да наричаш Христос педал. Ти не съзнаваш какво говориш.
nkf написа:
elizabethborislavova написа:
Аз и Благовест изповядваме една и съща вяра, за която призовавам всички, които четат това. Тя е христовото учение за благовестието на царството. В блога има хиляди хора, които имат сходни разбирания, без да са един и същи човек. Затова няма да влизам в обяснителен режим. Ако имаш нещо лично, ако имаш аргументи против това, което Бог е дал в България излагай ги свободно.

По същество: Благовест елисеев е твой втори профил тук и ти реално говориш/пишеш от два профила имитирайки различни персони. Тис и психически нестабилна, ненормална и с неизяснена полова идентичност. Ти си завършена психопатка! Би трябвало да те затворят в психиатрия. Залюхана комунистическа пачавра!


Знам много добре, какво говоря: факт е, че исус е еврейски педераст - комиксов герой! Как е вибраторът?
цитирай
32. elizabethborislavova - Боже, Боже, как може да говориш така? Как така Исус е педераст, моля те
27.03.2021 22:37
Барин, моля те изтрий всичко това. Съдбата е доста тежка понякога.
цитирай
33. barin - Ще помоля Мартин и Елизабет да се ...
27.03.2021 22:44
Ще помоля Мартин и Елизабет да се придържат към добрия тон и сами да си изтрият ненужните коментари.
цитирай
34. elizabethborislavova - Не съм съгласна с теб - поставяш агресора и жертвата на една плоскост
27.03.2021 23:00
Проследи нападките на този човек и ще видиш, че аз се придържам.
Този човек нарича исус Христос педал.
Той ме обвинява, че съм друг човек.
Безполова съм била, фригидна християнка.
Не съм съгласна да ни поставяш наравно. Затова ти предложих ти да изтриеш коментарите. Аз не съм направила нищо лошо, не съм виновна за нищо и съм жертва.
barin написа:
Ще помоля Мартин и Елизабет да се придържат към добрия тон и сами да си изтрият ненужните коментари.

цитирай
35. kirk - Да, темата е добра
28.03.2021 00:51
Да, темата е добра... винаги е била и ще бъде. Проблемът е в хиперболите!!!
цитирай
36. leonleonovpom2 - Проблемът е друг!
28.03.2021 01:02
kirk написа:
Да, темата е добра... винаги е била и ще бъде. Проблемът е в хиперболите!!!


Че точно такъв като тебе няма работа с него!
Да го освинва и олайнява!
Марш в кочината ти!
цитирай
37. nkf - Барин, моля те изтрий всичко това. ...
28.03.2021 02:30
elizabethborislavova написа:
Барин, моля те изтрий всичко това. Съдбата е доста тежка понякога.

мухахахаха, яловата хебрейка говори за съдба без да съзнава колко е права. Ми, права си, съдба е тежка и ти го знаеш, молейки се вечер потна и абстинентна за секс; но за твое съжаление никой не желае да ти го слага хахахахаха. :) Стара мома, без семейство, стерилна и нежелана от никого! МУХАХАХАХАХА Педала исус ще ти помогне ли? :)
цитирай
38. nkf - Ще помоля Мартин и Елизабет да се ...
28.03.2021 02:33
barin написа:
Ще помоля Мартин и Елизабет да се придържат към добрия тон и сами да си изтрият ненужните коментари.

Как тъй ненужно коментари? Аз пояснявам, че елизабет бориславова и елисеев са едно и също лице - не е ясно от какъв пол. А стерилната, страдаща от липса на секс, стара мома Бориславова ме напада по най-гнусен начин! Да й остана длъжен? На тази лицемерна простакеса? Никога!
цитирай
39. nkf - Проследи нападките на този човек и ...
28.03.2021 02:37
elizabethborislavova написа:
Проследи нападките на този човек и ще видиш, че аз се придържам.
Този човек нарича исус Христос педал.
Той ме обвинява, че съм друг човек.
Безполова съм била, фригидна християнка.
Не съм съгласна да ни поставяш наравно. Затова ти предложих ти да изтриеш коментарите. Аз не съм направила нищо лошо, не съм виновна за нищо и съм жертва.
barin написа:
Ще помоля Мартин и Елизабет да се придържат към добрия тон и сами да си изтрият ненужните коментари.


Разбира се, че благовест елисеев е твой втори профил и само идиот не би го разбрал. Сега, факт е, че си безполова, факт е и че си фригидна стара мома, бездетна! Факт е, че хитрияните сте тъпи говеда и даже за тор не ставате! Ти не си жертва, освен на себе си. Да исус или йешу е педераст и всички християни, мюслеми, евреи са латентни педерасти или открити такива. Ти си с лезбийски наклонности!
цитирай
40. bven - Поздрави за обстойния и анализиращ материал, барин!
28.03.2021 10:49
Руско-турската война е част от нашата история и каквото и да мислим, тя слага край на нашата неизвестност и България отново се появява на картата. Естествено, че руският император има свои интереси и не ги и крие, но хората, проляли кръвта си, заслужават признанието ни.
Точно преди дни прочетох един от романите на Б.Акунин - Турски гамбит (сигурно си го чел) и там е показана и руската армия , команден състав и задкулисните игри.
Свързани в едно, допълват развитието на военните действия и Сан Стефано.
Хубав ден!
цитирай
41. rebu - Браво
28.03.2021 15:17
Поздрави за монографията, но защо няма нито дума за по-голямата и решаваща битка в еленския балкан. Там е спряна основната сила на Турция, без руска помощ, от съединените чети и народното опълчение (хората от комитетите и въоръженото местно население). Руските войски заели позиции при трите прохода, където да се мине Балкана е елементарно, като виждат силата на основната Турска тракийска армия бягат и опразват фронта. Подготвените за помощ чети се оказват срещу многократно превишаващ ги противник, но въпреки това, удържат проходите.
А битката при Шипка е периферна битка, прдназначена да разсее руските сили и да ги отстрани от главното направление. Впрочем, опълченците са част от руската армия. А прамълчаваните герои са българи, под българско командване и защитават родината си, а не се бият под чужд флаг за чужди интереси.
цитирай
42. kirk - Дементиралият пръдльо leonleonovpom2
28.03.2021 15:22
Дементиралият пръдльо leonleonovpom2 получи от мен едно ЛС, с което веднага припнал и ме изпортил на полицията и спецслужбите, защото не се усетил, че точно това целях - сам да се разобличи и изложи пред тях, да си признае че е публикувал национални обиди - и срещу арменци, и срещу гърци, и др. А че до мен в Торонто няма да стигнат никакви санкции е повече от ясно!!! Нека всеки много ясно и точно да разбере - можете да обиждате други нации, но после ще трябва и да си понесете съответното наказание на съда - глобичка и при рецидив "на топло"!!! Такава е игричката У момента!!! Бъдете адекватни и не приличайте на льольо2!!!
цитирай
43. kirk - Статийката би била много по-полезна
28.03.2021 15:27
Статийката би била много по-полезна, ако разглеждаше събитията около паметника Шипка през последните 30 години, когато аз не съм бил в БГ-то, напр. идеята, амбицията и постъпките на част от бълг. народ, а не нация - бълг. турци да поставят редом паметна плоча на загиналите османци. Все в тази връзка любопитно ми е отношението на различните техни партии - ДПС, ДОСТ и пр. към празнуването и отбелязването на 3 март. Някакъв по-пълен анализ малко така, защото честно казано - нищо не зная, а ми е интересно!!!
цитирай
44. barin - Здравей, rebu. Малко зная за бит...
28.03.2021 15:44
Здравей, rebu. Малко зная за битката е Еленския Балкан и едва ли мога да напиша тема.Твоят коментар ме накара да размисля и прочета за нея, защото разказите от познати от еленския край не са подплатени с факти, а спомени, разказани от техни дядовци и прадядовци, участвали в битката.
Поздрави!
цитирай
45. notfun - дааа, това е..Rassa Raketata, ужасно нагъл, и тъп трол...подкрепям мартин, изв барин..
28.03.2021 21:42

41. nkf - Проследи нападките на този човек и ...
02:37
elizabethborislavova = благовест елисеев= радостина пУтенскоя
цитирай
46. leonleonovpom2 - Тебе те спасява само жълтата книжка, която имаш!
28.03.2021 23:06
kirk написа:
Дементиралият пръдльо leonleonovpom2 получи от мен едно ЛС, с което веднага припнал и ме изпортил на полицията и спецслужбите, защото не се усетил, че точно това целях - сам да се разобличи и изложи пред тях, да си признае че е публикувал национални обиди - и срещу арменци, и срещу гърци, и др. А че до мен в Торонто няма да стигнат никакви санкции е повече от ясно!!! Нека всеки много ясно и точно да разбере - можете да обиждате други нации, но после ще трябва и да си понесете съответното наказание на съда - глобичка и при рецидив "на топло"!!! Такава е игричката У момента!!! Бъдете адекватни и не приличайте на льольо2!!!



Торонто през телескопа ли го гледаш? Забрави нелегалността нали ? И заплахите за убийство? Знаеш ли каква цена се плаща за тях?
Но си мърша и и затова не си цапам ръцете !
Въпреки ,че го заслужаваш, воняща мършо!
Но, ако продължаваш да смърдиш, имам ги!
Затова запуши си миризливата уста и изчезвай! И не задавай подвеждащи въпроси, нали си велик професор!? Не падай на нивото на неграмотните , че и много под него!
цитирай
47. kirk - Не обръщайте внимание на льохольохмьн2
29.03.2021 16:03
Не обръщайте внимание на льохольохмън2 - дъртото пръдле има силна деменция. Уж щеше да прави справки, че не съм професор, сега пък че не съм в Торонто... Той все обяснява тука на всички колко е... тъп!!! Как може да имаш гръцка кръв и да плюеш по гърците?! Долна твар!!!
По темата - както вече посочих статията съответства на журналистическите образци от периода преди 09.09.44 и е крайно време да се осъвремени. Тя и в школото не се преподава правилно - съществува Източен фронт в тази война - вижте какво става там. А в императорската руска армия има десетки и дори стотици хиляди арменци, част от имената на които са по паметниците в БГ. Други местни арменци са спасявали градове като Пазарджик и Каварна, защо всичко това се премълчава, крие..???
цитирай
48. leonleonovpom2 - Да, прав е дъртакът!
29.03.2021 18:49
Никакви руснаци не са воювали тук!За нас арменци са се били!?
А, арменците в Кавказ са освободени от руснаци!
А арменците, лично, са освободили Татар Пазарджик! И оттогава ни броят за ....татари? И олигофренът, от снимката му си личи, ни смята за такива!
Толкова му е акълът на Къркор Напоркян!
Като се напорка и говори небивалици! Торонто е виждал само на спътникова снимка!
Или по...телевизията!?
Брат му, да не е луд, да го покани там? И да го изложи!
Това, след десетки хиляди арменци, не е във възходяща градация- стотици хиляди, а в низходяща- стотици! Само!
Стотици арменци! Усетил се е ,макар и уж арменец, че със стотици хиляди, ще излезе ,че цялата руска армия е от арменци!?Щяхме да закъсаме тогава и то.. много! Трябвало е не само Шипка, ами и тях да спасяваме!
А , ако питат мен и по- малко - десетина са били, не повече! И са били артелчици!
Арменец, на първа линия, с пушка?
Вай , вай!
Трябва да е работил в мината преди това!

47. kirk - Не обръщайте внимание на льохольохмьн2
29.03 16:03
Не обръщайте внимание на льохольохмън2 - дъртото пръдле има силна деменция. Уж щеше да прави справки, че не съм професор, сега пък че не съм в Торонто... Той все обяснява тука на всички колко е... тъп!!! Как може да имаш гръцка кръв и да плюеш по гърците?! Долна твар!!!
По темата - както вече посочих статията съответства на журналистическите образци от периода преди 09.09.44 и е крайно време да се осъвремени. Тя и в школото не се преподава правилно - съществува Източен фронт в тази война - вижте какво става там. А в императорската руска армия има десетки хиляди и дори стотици арменци, част от имената на които са по паметниците в БГ. Други местни арменци са спасявали градове като Пазарджик и Каварна, защо всичко това се премълчава, крие..???
цитирай

Хубава вечер, Адаш!
цитирай
49. leonleonovpom2 - Адаш, извинявай!
29.03.2021 19:05
Вярно е, че коментирах пръв, но ме подразни въпросният, че си позволяма, да ти дава съвети, как и за какво да пишеш?
А е толкова омърсен, особено при мен, че трябва да има кожа на тапир, че и по дебела, за да си позволява подобно нещо!
Като е професор, както твърди, какво търси тук!? Да ходи при професорите, ако не истински, дървени, тук работа няма!

Хубава вечер!
цитирай
50. elizabethborislavova - 42 годишен, който живее с майка си в една стая се загрижил за 28 годишната
29.03.2021 22:12
Човече, спри да наричаш Исус Христос педерас.
А иначе много те моля да продължаваш да правиш реклама на блога ми. Моля те напиши пак кой и кой са едно и също лице. Моля те. Само не наричай Исус Христос педал и християните отрепки. Това те моля. Благодарение на теб вчера и онзи ден доста хора са чели Съдебната светлина.
nkf написа:
barin написа:
Ще помоля Мартин и Елизабет да се придържат към добрия тон и сами да си изтрият ненужните коментари.

Как тъй ненужно коментари? Аз пояснявам, че елизабет бориславова и елисеев са едно и също лице - не е ясно от какъв пол. А стерилната, страдаща от липса на секс, стара мома Бориславова ме напада по най-гнусен начин! Да й остана длъжен? На тази лицемерна простакеса? Никога!

цитирай
51. nkf - Човече, спри да наричаш Исус Хри...
03.04.2021 16:47
elizabethborislavova написа:
Човече, спри да наричаш Исус Христос педерас.
А иначе много те моля да продължаваш да правиш реклама на блога ми. Моля те напиши пак кой и кой са едно и също лице. Моля те. Само не наричай Исус Христос педал и християните отрепки. Това те моля. Благодарение на теб вчера и онзи ден доста хора са чели Съдебната светлина.
nkf написа:
barin написа:
Ще помоля Мартин и Елизабет да се придържат към добрия тон и сами да си изтрият ненужните коментари.

Как тъй ненужно коментари? Аз пояснявам, че елизабет бориславова и елисеев са едно и също лице - не е ясно от какъв пол. А стерилната, страдаща от липса на секс, стара мома Бориславова ме напада по най-гнусен начин! Да й остана длъжен? На тази лицемерна простакеса? Никога!


Хо-хо-хо, въобще не ми пука за блога ти и за тъпизмите, които копи-пейст-ваш там-да го чете, който иска, ако въобще някой чете тези безмислици хахаха. Фригидната- нито живея с майка ми в една стая ха-ха-ха, нито ме е грижа за теб, аз само пояснявам, че си двулична, лъжлива, тъпа, фригидна, бездетна и напълно безполезна стара мома с някаква степен на шизофрения. Да, да ти кажа - факт е, че християните сте пълни отрепки и говна, а исус е еврейски педераст. :) Разбирам, че си пресъхнала и цикълчето ти е спряло и за теб няма абсолютно никакъв шанс за семейство, деца и т.н., но аз не съм виновен и не мога да ти помогна. :)
цитирай
52. nkf - 41. nkf - Проследи нападките на ...
03.04.2021 16:50
notfun написа:

41. nkf - Проследи нападките на този човек и ...
02:37
elizabethborislavova = благовест елисеев= радостина пУтенскоя

Виж, наистина глупостина и бориславова, с алтер его елисеев, са подозрително идентични в непомерната им тъпота; но това се дължи на комунисто-русофилската закваска и жилка- всички комунисти са тъпи до непоносимост.
цитирай
53. elizabethborislavova - Пиши за мен каквото искаш
04.04.2021 12:07
Но недей да пишеш, че Исус е педал. Смъртен грях е. Само човек, който не съзнава постъпките си може да падне дотам.
Помолих те да ми помогнеш за благовестието на царството, но ти си несериозен - само в тази публикация си писала, че аз и Благовест Елисеев сме един и същи човек. Моля те да отделиш повече време и да пишеш колкото се може повече. Доста ми помагаш, независимо от това какъв си.

nkf написа:
notfun написа:

41. nkf - Проследи нападките на този човек и ...
02:37
elizabethborislavova = благовест елисеев= радостина пУтенскоя

Виж, наистина глупостина и бориславова, с алтер его елисеев, са подозрително идентични в непомерната им тъпота; но това се дължи на комунисто-русофилската закваска и жилка- всички комунисти са тъпи до непоносимост.

цитирай
54. nkf - Но недей да пишеш, че Исус е педал. ...
04.04.2021 14:49
elizabethborislavova написа:
Но недей да пишеш, че Исус е педал. Смъртен грях е. Само човек, който не съзнава постъпките си може да падне дотам.
Помолих те да ми помогнеш за благовестието на царството, но ти си несериозен - само в тази публикация си писала, че аз и Благовест Елисеев сме един и същи човек. Моля те да отделиш повече време и да пишеш колкото се може повече. Доста ми помагаш, независимо от това какъв си.

nkf написа:
notfun написа:

41. nkf - Проследи нападките на този човек и ...
02:37
elizabethborislavova = благовест елисеев= радостина пУтенскоя

Виж, наистина глупостина и бориславова, с алтер его елисеев, са подозрително идентични в непомерната им тъпота; но това се дължи на комунисто-русофилската закваска и жилка- всички комунисти са тъпи до непоносимост.


Е, аз какво съм виновен, че исусът ви е педераст и че християните/мюслемите/евреите сте най-залюханите прости боклуци? Разбира се, че благовест елисеев е твой втори профил тук - нещо което признаваш в крайна сметка; но то е индикация за болната ти психика. Нали, не може човек с нормална психика да се представя, че е едновременно със самоличност на жена и на мъж и да разговаря сам със себе си! Твоето патологично състояние е показателно за това, в какво вярваш. :) Лошото е, че за теб лечение няма, а хубавото е- че си фригидна, отблъскваща и бездетна, и такава ще си останеш. :) Все пак, пробвай да се лекуваш, стара моме. :) Апропо, налудничавата вяра в еврейския педераст йешу, няма да ти помогне с нищо. :)
цитирай
55. blagovesteliseev - Освен и аз да ти благодаря за рекламата
11.04.2021 19:16
Мислех да ти пиша, че си пишлеме, но като видях че пишат, че си педал се отказах.
Но най-вече се отказах, след като прочетох, че ти твърдиш, че "исусът ви е педераст и че християните/мюслемите/евреите сте най-залюханите прости боклуци?"

Това значи, че положението ти е тежко. Не знам кой се грижи за теб, но ще подам сигнал до социалните, че не си върши работата и не ги вземаш редовно.

Според доктор Михайлов формирането на хипотеза, от която никой не се интерува и представянето й като заплах


nkf написа:
elizabethborislavova написа:
Но недей да пишеш, че Исус е педал. Смъртен грях е. Само човек, който не съзнава постъпките си може да падне дотам.
Помолих те да ми помогнеш за благовестието на царството, но ти си несериозен - само в тази публикация си писала, че аз и Благовест Елисеев сме един и същи човек. Моля те да отделиш повече време и да пишеш колкото се може повече. Доста ми помагаш, независимо от това какъв си.

41. nkf - Проследи нападките на този човек и ...
elizabethborislavova = благовест елисеев= радостина пУтенскоя

Виж, наистина глупостина и бориславова, с алтер его елисеев, са подозрително идентични в непомерната им тъпота; но това се дължи на комунисто-русофилската закваска и жилка- всички комунисти са тъпи до непоносимост.

[/quote]
Е, аз какво съм виновен, че исусът ви е педераст и че християните/мюслемите/евреите сте най-залюханите прости боклуци? Разбира се, че благовест елисеев е твой втори профил тук - нещо което признаваш в крайна сметка; но то е индикация за болната ти психика. Нали, не може човек с нормална психика да се представя, че е едновременно със самоличност на жена и на мъж и да разговаря сам със себе си! Твоето патологично състояние е показателно за това, в какво вярваш. :) Лошото е, че за теб лечение няма, а хубавото е- че си фригидна, отблъскваща и бездетна, и такава ще си останеш. :) Все пак, пробвай да се лекуваш, стара моме. :) Апропо, налудничавата вяра в еврейския педераст йешу, няма да ти помогне с нищо. :
цитирай
56. nkf - Охо, Бориславова, нещо шизофре...
16.04.2021 15:34
Охо, Бориславова, нещо шизофренията ти се е обострила, влязла си в алтер егото си Благовест Елисеев хахаха. Пий ги тия хапчета бе, момиче. Педерастът, еврейска маймуна йешу христос няма да ти помогне. :) Има психиатри, лекувай се. Знам, че не ти е леко и че освен шизофренията, стерилността, маргиналността и т.н. те мъчат допълнително, но... Да знаеш, че вярата в глупости е напразен опит за утешение. :)
цитирай
57. nkf - Апропо, да допълня само, че ти си ...
16.04.2021 15:35
Апропо, да допълня само, че ти си ярко доказателство, че християните сте прости, малоумни идиоти и овце. :)
цитирай
58. vladtepes - За Русия
16.04.2021 17:39
Русия е попречила на българите да се освободят сами пълноценно и качествено поне на нивото на малкото арменско освобождение 1894-1896г., ако не на голямото 1915-1923г.
цитирай
59. krumbelosvet - Драги Дракула,
05.05.2021 19:27
НИКОЙ НАРОД не се е освободил С А М от Османската империя.
Кюрдите до днес биват избивани, защото НЯМАТ външна подкрепа.
цитирай
60. barin - Русия има съответната заслуга, но и ...
05.05.2021 19:32
Русия има съответната заслуга, но и българското опълчение ако не се бдигнало срещу омразния поробител можеше и да не се освободим през 1878 г. Ние поначало нямаме широка и сигурна подкрепа, докато някои съседи, като Румъния и Сърбия( особено преди- Югославия) бяха лансирани от няколко държави, водеща от които беше Франция.
цитирай
61. kolevdobri - Извинявай...
14.05.2021 09:49
..., статията е за "приноса" на българското опълчение. Не успях да видя принос. Има описани руски имена, руски полкове, руски генерали...Трябва да сме благодарни за подарената си свобода, защото според мен тя е по-скоро "подарена". Ако само 0,1% от българското население е "грабнало пушките", за да помогне за собственото си освобождение, това не ми изглежда като кой знае какъв принос. Когато една нация има герои, това обикновено означава, че малцина рискуват живота си, а 99,99% от народа се скатават и разчитат на приказката: "Преклонена главица, сабя не я сече". Поздрав за положения труд и плюс от мен.
цитирай
62. barin - Има принос, Добри. Помагаме за р...
14.05.2021 09:52
Има принос, Добри. Помагаме за разрастването на войната, прехвърлянето в Южна България и се бием здраво на Шипка и Шейново. Руснаците изнасят войната, но има значение, когато се бият на чужда територия как е настроено към тях местното население. От нас идва осигуряването или както се казва сега"логистиката".
Поздрави!
цитирай
63. blagovesteliseev - Освободителна е разбира се
17.05.2021 11:49
Пий хапчетата и слушай майка ти.
nkf написа:
Това не е никаква освободителна война. Иване, в статията си ти или откровено лъжеш, или не познаваш историческите факти!

цитирай
64. blagovesteliseev - Странното е, че човек, който предпочита турското робство
17.05.2021 11:51
пред свободата обяснява как щели да се освободим сами.
Колкото Илинденското въстание доведе до освобождението на Одринска Тракия и Македония, нали.
Скрий се някъде и се лекувай. Става дума за родината ни, не се продавай.
vladtepes написа:
Русия е попречила на българите да се освободят сами пълноценно и качествено поне на нивото на малкото арменско освобождение 1894-1896г., ако не на голямото 1915-1923г.

цитирай
65. blagovesteliseev - Благодаря!
24.05.2021 20:10
nkf написа:
barin написа:
ЗДРавей,Благо. Забелязвам, че Шипка и Бузлуджа, понеже са в един парк се свързват, както съм написал с други събития. Дори 3-ти март предизвиква разединение, вместо обединение, както е редно на национален празник. Аз поне няма да направя това, което пишеш във втория коментар. Освен руснаците съм писал, че е имало украинци, румънци и финландци.
Поздрави!

Това - умишлено не казвам Този - не е никакъв Благо, а втори профил на на така наречената Елизабет Бориславова. Същата, напълно откачена и умопобъркана или по-скоро безумна последователка на някаква си врачка (смятай колко й е умствения багаж). Оставям на страна обстоятелството, че е и завършена комунистическа пачавра. Сега, не е ясно Елзиабет Бориславова или Благовест Елисеев какво са точно мъж или жена, или е някакво безполово. Проблемът е тежко психиатричен.

цитирай
66. blagovesteliseev - Човече с профил Никакъв, вземи се лекувай
24.05.2021 20:11
Никакъв,
Вземай си редовно хапчетата и слушай майка си.
blagovesteliseev написа:
nkf написа:
barin написа:
ЗДРавей,Благо. Забелязвам, че Шипка и Бузлуджа, понеже са в един парк се свързват, както съм написал с други събития. Дори 3-ти март предизвиква разединение, вместо обединение, както е редно на национален празник. Аз поне няма да направя това, което пишеш във втория коментар. Освен руснаците съм писал, че е имало украинци, румънци и финландци.
Поздрави!

Това - умишлено не казвам Този - не е никакъв Благо, а втори профил на на така наречената Елизабет Бориславова. Същата, напълно откачена и умопобъркана или по-скоро безумна последователка на някаква си врачка (смятай колко й е умствения багаж). Оставям на страна обстоятелството, че е и завършена комунистическа пачавра. Сега, не е ясно Елзиабет Бориславова или Благовест Елисеев какво са точно мъж или жена, или е някакво безполово. Проблемът е тежко психиатричен.


цитирай
67. kolevdobri - Да, така е, но....
31.05.2021 16:10
barin написа:
Има принос, Добри. Помагаме за разрастването на войната, прехвърлянето в Южна България и се бием здраво на Шипка и Шейново. Руснаците изнасят войната, но има значение, когато се бият на чужда територия как е настроено към тях местното население. От нас идва осигуряването или както се казва сега"логистиката".
Поздрави!

...да не забравяме и спекулата, която е била по време на самата война и в която българското население участва здравата. Тези събития са описани от Антон Страшимиров, който дава пример, как Стамболов се "развихря" с камшика в Търновския край, като е събирал храни за руската армия и е бил вбесен от факта, че народът ни се е опитал да се възползва от създадения дефицит на храни, по време на военните действия. Да не забравяме, как са се позамогнали българите по време на Кримската война. Но това е положението. Както казва шопът:"Сега си ми паднал, я че те бичем, като ти паднем, ти че ме бичеш". Та толкова за помощта, която сме оказали на руснаците.
Благодаря още веднъж и поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: barin
Категория: История
Прочетен: 3644853
Постинги: 423
Коментари: 5974
Гласове: 67332
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031