11.04.2016 22:33 - Изследване на космоса- 2 част
Автор: barin Категория: История

Последна промяна: 13.04.2016 14:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
               Приятно ми е в деня преди празника на космонавтите да пиша на тема"Изследване на космоса" Преди време писах за началото,сега продължавам нататък. След Валентина Терешкова СССР взема привес в изследването и опознаването на Космоса за известно време.Първи руснак излиза в открития Космос.Към края на 60-те години руснаците са по-напред в космическата надпревара от американците. Въобще по това време надпреварата във всяко отношение върви с пълна сила. Едните откриват нещо,то стимулира другите да работят в определени насоки, за да се похвалят с нещо. Продължавам нататък с по-известните космонавти:
                 Александър Серебров- съветски космонавт, роден през 1944 г., извършил 4 полета в Космоса. Общо е бил повече от година в Космоса. Има заслуги за космическите изследвания. Летял на космическите кораби СоюзТ-7, Т-8, ТМ-8 и ТМ-17.
                Валентин Лебедев- извършва рекорден за времето си полет в Космоса-211 денонощия. Това се случва  през 1982 г на космическия комплекс Союз Т-5 и Солют -7. Награждаван е многократно, както повечето космонавти с ордени. Към края на кариерата си е инструктор-космонавт-изпитател.
                 Валери Биковски- лети през 1963 г., за времето си престоява много време в Космоса- 5 дена. Това е най-продължителния престой в Космоса за самостоятелен полет. Има три полета в Космоса и два пъти е бил дубльор. Стигнал е до звание" Генерал-майор".
                    Борис Егоров- лети през 1964 г. с Возход-1. На негова име има кръстен астероид. Той е първият лекар в Космоса.
                Виктор Горбатко- съветски космонавт, който има принос към обследване и изучаване на Космоса.През 1982 г. напуска космическата програма и се откъсва от Космоса. Преподавател е в академиятаза летци и инженери.
                  Георгий Гречко- прави първото излитане в открития Космос в скафандър на 20 декември 1977 г. , до преди него космонавтите са били в капсула. Има три космически полета-на Союз-17, Союз-23  и Союз Т-14. Герой на Съветския съюз, носител на три ордена.

Владислаав Волков-лети в Космоса през 1969 г., когато летят много съветски космонавти. За жалост почива рано-през 1971 г. на 36 години.  Малко преди да почини извършва втори успешен космически полет.
                 Къде е България в изследването и изучаването на Космоса? През 60-те, 70-те години на XX в. бяхме на едно от челните места  в производството на космически храни. По-късно се отказахме от това производство и изобщо от този клон в промишлеността. Причините ги търся в разпадане на социалистическата система, влошаване на отношенията със Съветския съюз и другите бивши социалистически страни, отказване от програмата за космонавтика, политически причини.България,както всички знаят има двама космонавти- Георги Иванов от Ловеч и Александър Александров от Омуртаг.
                 Първият космически полет за България се извърши на 10 април( вчерашна дата) 1979 г. Още помня, когато бях в училище и по радиоуредбата обявиха, че България има вече свой космонавт. Всички в класа го приехме радостно. По това време малко държави имаха космонавти. Целта на социалистическите държави, особено на водещата- СССР беше колкото може повече държави от СИВ и изобщо от социалистическия блок да имат свои космонавти. Първо те летяха заедно със съветски космоинавти,а после- отделно. Не мога да си представя монголец и виетнамец в Космоса. Двете държави са достатъчно много изостанали във всяко отношение, че да могат без съветска помощ да си позволят да изпратят човек в Космоса. Къде по-развите държави, като Швеция и Австрия нямат космонавти, защото не смятат за необходимо да плащат много пари за развитие на космическа програма.
                     Първият български космонавт Георги Иванов лети накосмическия кораб "Союз-33", заедно с Николай Рукавишников. Според мен полетът не е от успешните. Целта е изпълнена- имаме вече космонавт, а преди нас малко държави са изпращали хора в Космоса. Задачата обаче не е изпълнена напълно- космонавта се завръща жив, но по време на полета има премеждия. Възниква повред и възниква опасност космическия кораб да остане завинаги в Космоса и да не може да се завърне. Добре за нас е, че Георги Иванов запазва хладнокръвие и самообладание и успява да приземи космическия кораб.  По-късно космонавтът ни е повишаван за заслуги в звание до " Генерал-лейтенант". Понеже винаги се помни първият, кактопо време на битките се знае иметона пълководеца, за втория космонавт почти нищо не се споменава.

Александър Александров е вторият и последен засега, а може и изобщо космонавт на България. Той лети през юни 1988 г. През 1977 г. Александров е избран за космонавт във втората група от програмата „Интеркосмос“, заедно с първия български космонавт Георги Иванов. На 1 март 1978 г. пристига в Центъра за подготовка на космонавти за преминаване на обща космическа подготовка. Готви се за космическия полет през 1979 г., при който е дубльор на Георги Иванов. През юни 1988 г. става вторият българин, излетял в Космоса. По време на полета извършва над 50 успешни научни експеримента, включително изпитание на български храни за космонавти. Военен летец първи клас, заслужил летец, летец-космонавт на Република България. През 2002 г. е удостоен с военно звание бригаден генерал( от 2000г. такова е първото генералско звание), удостоен с орден „Стара планина“. Герой на Съветския съюз. Неговият полет категорично е по-сполучлив, но и аз не си спомням датата и почти нищо от полета му. Добре, че намерих материали в книгите.

Остана да напиша за полета на американците до Луната и стъпването от Нийл Армстронг на повърхността ѝ. Другите членове на екипажа са Майкъл Колинс и Едуин Олдрин. На 20юли 1969 г.( месец и половина преди да се родя) с космическия коераб Аполо 11 те извършват мекокацане на повърхността на Луната. Нийл Армстронг произнася знаменитата реплика" Една малка крачка за човека- един голям скок за човечеството" Астронавтът( така се наричат американските космионавти) оставя първите следи от човек на Луната- нашият естествен спътник. Престоява на луннатаповърхност 2 ч. и 31 мин. Преди полета служи в НАСА.
image
                 Накрая възниква въпросът"Дали наистина е ходил до Луната?" Появиха се съмнения, породени от няколко причини: на снимката има сенки, а не би следвало да има, американското знаме се вее, а на Луната няма атмосфера и не би трябвало да има вятър. Някъде се публикуваха материали, че американците излъгаха човечеството, както скриха за съществуването на извънземни и за достигането на северния полюс от Робърт Пири. За стъпването на Луната по-трудноможе да се направи измама. В годините на активна космическа надпревара, където Съветския съюз разполага с техника, която да следи американския полет до Луната, както и обратното това трудно ще се случи. Факт е, че руснаците признават, че САЩ са ги изпреварили в това отношение на надпреварата за Космоса. Те никога не са оспорвали стъпването на Луната от американците. Дори и да не е вярно, че американците са ходили на Луната, то руснаците щяха да замълчат, защото те до момента изпреварваха във всяко отноишение американците по космическите въпроси и изследвания. Мисля, че реално американците са ходили през 1969 г. до Луната. Думите на Армстронг, че усеща присъствие на живи същества на Луната американците предписаха на неговото вълнение, че той е първия човек, стъпил на Лунната, но дали има нещо скрито остава неразрешен въпрос. Като зная как действат американците в подобни случаи и засекретяват информацията и намират друго обяснение за през народа мисля, че има нещо покрито.

1. kvg55 - Да не са били руснаците тези, които ...
14.04.2016 22:41
Да не са били руснаците тези, които са наблюдавали us-американците на луната?
цитирай
2. barin - Твърде възможно е с техниката, с ...
14.04.2016 22:47
Твърде възможно е с техниката, с която тогава са разполагали да са следили полетът- космическия кораб, а не самото слизане на Луната.
цитирай