Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.12.2017 11:32 - Игнажденската ми пита
Автор: nalia Категория: Изкуство   
Прочетен: 6668 Коментари: 30 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Игнажден е култов празник, с него расте денят, а вкъщи растат двама Огняновци, внукът - на височина, а дядо му - на ширина.
А и във фризера винаги има кубчета мая - стволови клетки, от които стават и мекици, и бухти, и кифлички - солени или сладки.
Днес ще е пита.
Може с вода, но аз имам чаша мляко. Затоплям, подслаждам и шокнатата в него мая не се шокира, а се разнежва и шушне. У нас само аз разбирам езика "и.
В кладенче от брашното чуквам яйце, после още едно за компания. И малко кисело мляко за разкош.
Бъркам всичко с лъжица, продължавам с ръка, накрая и с двете. Не е нужна сила, а ловкост, като в източните бойни изкуства - използваш силата на противника.
Единайсетте минути на Куелю стигат за омесване и на тестото.
Удвои ли се, значи е втасало. Отделям топка като за тенис и  нея центрирам тавата. Останалото тесто разделям на две.
Разточвам половинките на два правоъгълника, мажа с масло и поръсвам с микс от сминдух, чимен, чубрица и самардала.
Питата ще ухае като жена, излязла от банята - шампоан, балсам, душгел, бодилоушън, крем за лице и за около очите против бръчки.
След последната среща на випуска установих, че няма двама души, които стареят еднакво. А в гимназията всички бяхме еднакво млади!
Правоъгълниците завивам на рула. Едното наклъцвам с ножицата на 2/3 дълбочина и го увивам на венец около топката.
Тавата ми е четвъртата, затова нарязвам другото на триъгълници и запълвам ъглите.
Оглеждам се в тавата като в огледало и се харесвам.
Лъсната с жълтък, поръсена със сусам, бухнала на вълнички като морето.
Как да не се влюбиш! Не бих рискувала да я пусна да обиколи нивата си...



Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. missana - Много чувство и финес си вложила в този свой текст, Натали.
20.12.2017 15:49
И една своебразна носталгия към безвъзвратно отминалото време. Поздравявам те и те прегръщам приятелски!
цитирай
2. nalia - Имаш парче от питата, пролазнико в блога ми:)
20.12.2017 15:58
И аз поразбирам от математика, Младене, кръгла пита в четвъртита тава не е шега!
цитирай
3. nalia - Гледам, че броят на прочелите расте лавинообразно,
20.12.2017 16:04
Поне за реалните ще има:)
Щастливи Коледни празници!
цитирай
4. rosiela - И аз искам парченце, Нал,
20.12.2017 16:47
да не ме забравиш.
цитирай
5. nalia - Има си хас, Роси!
20.12.2017 16:54
Със сиренце или саламче:)
цитирай
6. rustam - Наталия,
20.12.2017 17:11
това не е пита, това е вълшебство!
Честит празник!
цитирай
7. rosiela - Със сиренце, Нал, моля.
20.12.2017 17:22
nalia написа:
Със сиренце или саламче:)

цитирай
8. pvdaskalov - * 1 *
20.12.2017 18:31
Ех, Натали, уютно е в твоя дом. Вместо пита, направо питам, къде е, а ти навярно ще дадеш да я опитам. Така хем ще се запозная с дядото, на когото ще разкажа няколко вица на четири очи и ще станем приятели, хем и тебе най-после да те видя на живо. Досега познавах само една майсторка на тестените изделия - първа братовчедка на майка ми (пада ми се леля). Атомен физик. Тя умее да прави от атоми като теб невероятни вкусотии. Признавам ви за Демиурзи... Тутманикът прелива от тавата! Казвам й: "Ще ти подаря една от стаите в Калофер (не че си няма вила), ако ми кажеш рецептата." Не казва. Ще я насоча по скайпа към твоя постинг. Дано се засрами. На галено нейния тутманик го наричаме Тутанкамон.
Какво ще кажеш, огладнял съм много, нали, Натали?!
Пише ти един полужив от глад калоферец. Ако не заради мен самия, кажи къде е питата заради Христо Ботев, ако нямаш нищо против, А ако си сърдита на дядото на твоя внук, че не ти помага, ще го бия на шах, а ти радостно ще потриваш ръце.
Накрая ще ти призная, че през живота си не можах да отида нито на една среща със съучениците, тъй че те са ми пред очите младички, енергични, обични. Представям си всеки един от тях как изглеждаше, но не на всички помня имената... Пустите командировки - как срещите се случваха все по тяхно време!
Ще си кажеш, Натали, каква е тази еуфория у Пиер. В студа днес най-после ми монтираха металната пътна врата с очертанията на едногърба камила. Камилите в Либия бяха само едногърби...
Сега да ти спомена някои астрономически дати, Те са средноаритметични, тъй като движението на Земята около бога Слънце е неравномерно:
21 март - пролетно равноденствие,
22 юни - лятно слънцестояние,
23 септември - есенно равноденствие (и числата започват низходящо),
22 декември - зимно слънцестояние,
21 март и т.н.
Питам, заслужих ли си едно виртуално парче пита или да се опитам с друго да те смаям?
Бъди жива и здрава барабар с именниците! Честит празник!
П и е р, който чака хабер.
цитирай
9. wonnder - Честит Игнажден! Баба ми казва ...
20.12.2017 18:54
Честит Игнажден!
Баба ми казва сами да изберем госта си, за да носят изборите ни късмет. :)))
Весели празници!
цитирай
10. rossiela - Ти надмина Вапцарово "П...
20.12.2017 18:57

Ти надмина Вапцарово "Прощално",
поете Младене. Тук ще подкрепя Юлия - думи няма за коментар, толкова е силно!



цитирай
11. tikovpisanee - И една своебразна носталгия към ...
20.12.2017 19:01
missana написа:
И една своебразна носталгия към безвъзвратно отминалото време. Поздравявам те и те прегръщам приятелски!


Блазе на въпросната дама.Дано имаш винаги късмет в любовта, Приятелю
цитирай
12. misana - Ха!Кой е тоя Вапцаров? Един не...
20.12.2017 19:05
Ха!Кой е тоя Вапцаров?
Един некадърник.
Аз съм Младен Мисана!
цитирай
13. rossiela - Честит Игнажден! Баба ми казва ...
20.12.2017 19:21
анонимен написа:
Честит Игнажден!
Баба ми казва сами да изберем госта си, за да носят изборите ни късмет. :)))
Весели празници!






Прекрасно! Нямам какво повече да кажа, чета го няколко пъти за удоволствие.

цитирай
14. wonnder - Благодаря! :)))
20.12.2017 19:24

Благодаря! :)))
цитирай
15. misana - Росито и Юлето толкова се мразеха, ...
20.12.2017 19:27
Росито и Юлето толкова се мразеха, но вече са като сестрички.
Обедини ги възторгът от мен.
Това е да си гений!

Нали, Наталия?
цитирай
16. veseverr - Фотосесията ми под душа е утре.Специално за Юлия е.
20.12.2017 21:42
Ще взема отношение със смирената молба коментарът ми да не бъде изтрит ;))
Не следя блоговите разправии, защото ми е грозно и смятам, че на зрели хора не подхожда такова държание. От време на време случайно попадам на някакви разпри в блога.
Наскоро попаднах при блогера рустам и този човек ми направи изключително лошо впечатление. Разбирам, че е учител. Жалко, ако такива са българските учители. Един учител трябва да бъде благороден, добронамерен човек, а не дребнав заядливец.
Чудя се на такива хора, нямат ли си собствен живот, ами все гледат да оплюват другите, това е изключително недостойно поведение и пак казвам, един учител не би трябвало да се държи така.
Мисля, че много хора в днешно време са се изпълнили с негативна енергия и се чудят къде да си я излеят и дори не си дават сметка за неадекватното си поведение.
И блогът явно не прави изключение.
Мисля също така, че хората, които /образно казано/ си ги мерят, са едни изключително комплексирни и нещастни хора, които явно опитват да се изтъкнат и едва ли не да блеснат, стъпквайки някого другиго.
Аз все пак вярвам, че хората са братя и нормалното поведение е да си помагаме и подкрепяме и уважаваме един друг. Агресията е сериозна аномалия и е жалко, че много хора са така лесно поддатливи на ненормалното и злото, вместо да търсят доброто и полезното в отношенията си.
Смятам, че това, което си заслужава, е човек да твори и да дава доброто от себе си на околните, и всичко ценно, което може да бъде дадено на хората, всеки според уменията и талантите и знанията си, и така да се получава приятно и добронамерено общуване. Както в реала, така и във виртуала - смятам, че това е целта на човешкото общуване, да се обогатяваме един друг и не разбирам защо някои хора имат нужда от конфликти, разправии, обиди.
Вече спрях да отварям първа страница, отврям само любимите блогери, тъй като ми е мъчно, че хората така се озлобяват и загубват човешкия си образ и не искам да си товаря душата с помиите и злобата им.
Някога блогът беше място на творци, в самото начало. Аз се появих през 2008 г.
С годините много смислени хора и творци почнаха да се махат именно заради злобната атмосфера, която в последствие започна да се разраства.
Все пак, идват празници, дано поне по празниците се намалят негативните емоции...
цитирай
17. vukovska - Не бих яла...
20.12.2017 21:54
нищо, което мирише на шампоан! И заради подобни храни явно единият Огнян расте на ширина. Но иначе наздраве де!
цитирай
18. missana - Разбираш от математика и още как, Натали!
20.12.2017 23:15
nalia написа:
И аз поразбирам от математика, Младене, кръгла пита в четвъртита тава не е шега!


Кръгла пита в четвъртита тава означава много хубава и вкусна пита, а в неоползотворените ъгълчета на тавата може да се оставят празни фишове от тото за попълване. Сега е моментът за късмета.

П.П. Има един един анонимен боклук, който пише тук /и не само тук и сега/ уж от мое име гнусни коментари, оскърбителни за мои приятели, за да сее раздори. Но той се подписва misana, а аз съм missana /с двойно "s"/. Моля всички, които е подвел до този момент да прочетат настоящата ми бележка. По същия начин пише гнусотии и от името на Влади - tikovpisane, подписвайки го като tikovpisanee. Човекът е луд и много опасен. Доста жени са споделяли с мен, че ги сваля с най-различни пинизи, но после им разбивал живота. Пазете се от него и от многогоралните му никове и изцепки. Този човек е напълно луд и много опасен!
цитирай
19. misana - Аз съм гениален, нали знаете?
21.12.2017 00:07
Аз съм гениален, нали знаете?
цитирай
20. ebry - Много добър постинг, представящ ...
21.12.2017 08:01
Много добър постинг, представящ поетично месенето на пита.
Харесах и изявите на хейтърите, подиграващи се с пуяците, галещи се взаимно по перушината,. самоназовали се"поети", като Младен Вапцаров,Росица Габе, Дела Багряна и Влади Славейков.
цитирай
21. nalia - Ако бях си намерила фигуралното клинче от гимназията,
21.12.2017 08:13
rustam написа:
това не е пита, това е вълшебство!
Честит празник!


Свилене, щях да си направя и селфи:))
цитирай
22. deorea2 - Младене, аз съм една от жертвите на този.
21.12.2017 08:15
missana написа:
nalia написа:
И аз поразбирам от математика, Младене, кръгла пита в четвъртита тава не е шега!


Кръгла пита в четвъртита тава означава много хубава и вкусна пита, а в неоползотворените ъгълчета на тавата може да се оставят празни фишове от тото за попълване. Сега е моментът за късмета.

П.П. Има един един анонимен боклук, който пише тук /и не само тук и сега/ уж от мое име гнусни коментари, оскърбителни за мои приятели, за да сее раздори. Но той се подписва misana, а аз съм missana /с двойно "s"/. Моля всички, които е подвел до този момент да прочетат настоящата ми бележка. По същия начин пише гнусотии и от името на Влади - tikovpisane, подписвайки го като tikovpisanee. Човекът е луд и много опасен. Доста жени са споделяли с мен, че ги сваля с най-различни пинизи, но после им разбивал живота. Пазете се от него и от многогоралните му никове и изцепки. Този човек е напълно луд и много опасен!


Омота ме в мрежите си и ме заряза.
Добре че беше ти, Спасителю мой!
Изповядах ти се и ти ме утеши!
Бъди благословен!
цитирай
23. nalia - Пиер, за теб има и допълнително:)
21.12.2017 08:16
Живот и здраве!
цитирай
24. wonnder - О, благодаря ви!Трогната съм! ...
21.12.2017 08:17
О, благодаря ви!Трогната съм!
Никой не ме беше наричал Дела Габе!
Прав сте, разбира се!
цитирай
25. nalia - Споко, Вуче, дори къпаната питка е без шампоан:)
21.12.2017 08:21
vukovska написа:
нищо, което мирише на шампоан! И заради подобни храни явно единият Огнян расте на ширина. Но иначе наздраве де!


Ако пак ти мирише, стискаш носа и преглъщаш, голямо момиче си!
цитирай
26. nalia - Младене, колко лично може да има в личностните нападки
21.12.2017 08:37
между ликове, никове, фейкове и хейкове:)

Ху кеърс, както казват на село:))
цитирай
27. rossiela - Не, Дела! Аз съм Габе! Ти си Б...
21.12.2017 08:37
Не, Дела!
Аз съм Габе!
Ти си Багряна!
цитирай
28. wonnder - О, добре! И Багряна става! Б...
21.12.2017 08:39
О, добре!
И Багряна става!
Благодаря, Роси!
цитирай
29. vilish - Поздрави, Nalia!
21.12.2017 11:41
Отброяваме дните до Рождество.
Весели презници с подобавщите кулинарни изкушения!
цитирай
30. nalia - Сърдечно благодаря, Вили,
21.12.2017 22:21
весели празници и за теб!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nalia
Категория: Изкуство
Прочетен: 394769
Постинги: 87
Коментари: 1341
Гласове: 3709
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031