Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Постинг
09.01.2007 12:20 -
За Антоан Дьо Сент-Екзюпери (29 юни 1900 – 31 юли 1944) , френски писател.
Сент-Екз както го наричат приятелите му летци, не е ас. Няма нито един свален самолет, но всяка страна в света би воювала за честта да има само името му в списъците на своята авиация, защото Екзюпери е над асовете от всички войни. "Него даже не можаха да го намерят след смъртта му" - пише френският авиационен историк Рене Шамт. - "Той е от тези хора, на които би било тясно в гроба. Затова им е завещано да се разтворят в необятността на небето, земята, океана..."
Антоан Дьо Сент-Екзюпери е роден на 29 юни 1900г. в старо френско благородническо семейство. Баща му умира от мозъчен кръвоизлив през 1904г. По-голяма част от младостта си Антоан прекарва при леля си по майчина линия. Обитавайки последователно Лион и Сен Мориц Дьо Реманс, бъдещият автор на "Малкия принц" живее в среда, която представлява за него източник на литературно вдъхновение. Именно в Сен Мориц той открива другата голяма страст на живота си - авиацията. Там през юли 1912г. се запознава с Габриел Вроблевски-Салвез, който го "кръщава" във въздуха.
При постъпването си като войник е назначен в първи авиационен полк в Страсбург, където завършва със свои средства гражданското авиационно дружество, което дели летището с военното. След много перипети Екзюпери получава разрешение от командира на своята част да започне интензивна летателна подготовка, след което е преназначен в 37-ми авиополк в Рабат и през 1921г. получава пилотски диплом. Преместен е в Буеже, където катастрофира и получава много тежки черепни увреждания.
След краткото си присъствие във военната авиация започва да лети в обществения транспорт. През 1926г. Дидие Дора му поверява един "Бреге-14" по линията Тулуза - Казабланка. Малко по-късно Екзюпери е прехвърлен по маршрута Казабланка - Дакар. Става шеф на авиобазата Кап Жюби - труден пост, атакуван едновременно от злонамереността на испанската власт в Рио де Оре и враждебността на мавританските племена, които са в пълно разцепление. През 16-те месеца, прекарани в Кап Жюби, Екзюпери 14 пъти оказва съдействие при много деликатни обстоятелства на екипажи, кацнали с повредени самолети в пустинята. За това на 7 април 1930г. става Кавалер на Почетния легион.
При избухването на Втората световна война започват непрестанните му опити да се върне като действащ пилот във военната авиация. Успява наполовина и не без трудности - назначен е в разузнавателна авиогрупа и изпълнява 7 разузнавателни мисии между март и юни 1940г. Получава военен кръст и е демобилизиран малко след примирието. Когато неговата авиогрупа е разположена в Северна Африка през 1943г., Екзюпери успява с много усилия да се включи в нея. Станал командир, на 21 юли същата година той извършва първия си полет над окупирана Франция. По-късно му забраняват да лети поради възрастта му, но след задействане на старите си връзки с командването Екзюпери успява да си издейства още няколко разузнавателни полета. След един от тях на 31 юли 1944г. над Югоизточна Франция, Антоан Дьо Сент-Екзюпери не се завръща в базата си.
И досега продължават споровете за мястото на гибелта на пилота-писател. В последния си полет той изчезва някъде между Корсика и френската Ривиера над Средиземно море. Версиите са три. Според първата "Лайтнингът" на Екзюпери е свален над морето от немски изтребители. Втората е подозрителна - някой е предизвикал катастрофата. Третата версия твърди, че от старите си рани над морето Екзюпери е загубил съзнание, а не е изключено и сам да е посегнал на живота си. Повече от петдесет години не прекъсва търсенето на "Лайтнинга" на писателя. През 1992г. предполагаемото място на морското дъно е проверено, но водолазите не успяват да открият останки от изтребителя-разузнавач на знаменития френски писател.
Търсене
Блогрол
1. Любим линк
2. Любим линк
3. Любим линк
4. Любим линк
5. Любим линк
6. Любим линк
7. Любим линк
8. Любим линк
9. Любим линк
10. Любим линк
11. Любим линк
12. Любим линк
13. Любим линк
14. Любим линк
15. Любим линк
16. Любим линк
17. Любим линк
18. Любим линк
19. Любим линк
20. Любим линк
21. Любим линк
22. Любим линк
23. Любим линк
24. Любим линк
25. Любим линк
26. Любим линк
27. Любим линк
28. Любим линк
2. Любим линк
3. Любим линк
4. Любим линк
5. Любим линк
6. Любим линк
7. Любим линк
8. Любим линк
9. Любим линк
10. Любим линк
11. Любим линк
12. Любим линк
13. Любим линк
14. Любим линк
15. Любим линк
16. Любим линк
17. Любим линк
18. Любим линк
19. Любим линк
20. Любим линк
21. Любим линк
22. Любим линк
23. Любим линк
24. Любим линк
25. Любим линк
26. Любим линк
27. Любим линк
28. Любим линк